• Business strategies, profitability and efficiency of production 

      Alarcón, S.; Sánchez García, Mercedes Upna (Instituto Nacional de Investigacion y Tecnologia Agraria y Alimentaria (INIA), 2013)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The strategy choices of market-oriented companies are a topic now under wide investigation in the analysis of business performance antecedents. The purpose of this study is to examine the outcomes of the combination of ...
    • Comportamiento del consumidor navarro frente a los alimentos de nueva generación: alimentos transgénicos y alimentos funcionales 

      Sánchez García, Mercedes Upna; Barrena Figueroa, Ramo Upna (Gobierno de Navarra, Departamento de Economía y Hacienda, 2003)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      El mercado alimentario está siendo sometido en los países desarrollados a profundos cambios tanto desde el punto de vista de la oferta como de la demanda. El principal objetivo de este trabajo se centra en el análisis ...
    • How much are people willing to pay for silence? A one and half bound DC CV estimate 

      Barreiro, Jesús Upna; Sánchez García, Mercedes Upna; Viladrich Grau, Montserrat Upna (2001)   Documento de trabajo / Lan gaiak  OpenAccess
      Noise is a major urban problem that has not received much attention from environmental economists. In this paper we present an attempt to value a noise reduction program in a Spanish city. Contingent valuation has been ...
    • Innovation models in the agri-food sector. An example of development of a new raw meat product 

      Zouaghi, Ferdaous Upna (2016)   Tesis doctoral / Doktoretza tesia  OpenAccess
      Las principales aportaciones de esta tesis en el campo de la innovación en las industrias alimentarias se resumen en cuatro puntos: El primer estudio muestra la importancia de la innovación en los sectores agroalimentarios ...
    • What drives firm profitability? A multilevel approach to the Spanish agri-food sector 

      Zouaghi, Ferdaous Upna; Sánchez García, Mercedes Upna; Hirsch, Stefan (Instituto Nacional de Investigacion y Tecnologia Agraria y Alimentaria (INIA), 2017)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Strategic management research has demonstrated the importance of firm- and industry structure as drivers of firm profitability. However, less is known about how firms´ geographical locations affect profitability. Applying ...