Now showing items 1-20 of 24

    • Attention to diversity through CLIL 

      Ruíz Jiménez, Christian (2016)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • A CLIL unit design 

      Estarriaga Arana, Andrea (2014)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      El objetivo principal de enseñar y aprender una lengua es saber utilizarla de manera funcional para poder comunicarse. Con este como principal objetivo, presento este Trabajo de Fin de Grado en el que se puede encontrar ...
    • CLIL: need for consensus and implementation criteria 

      Martorell San Nicolás, Sara (2018)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • Collaborative pre-writing effects on the quality of individual and collaborative texts 

      López Sexmilo, Teresa (2019)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      Collaborative writing (CW) has been widely used in second language (L2) classrooms to enhance the quality of students’ written texts. However, the effects prewriting collaborative planning has on ...
    • Collaborative writing: product, process and students' perceptions in secondary school EFL writing 

      Gil Sarratea, Nora (2014)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      Although pair and group work are widely used in language classrooms, research investigating the benefits of collaborative writing (CW) is very limited. This study sets out to integrate CW in secondary school EFL writing. ...
    • Comparison between the effectiveness of code-mixing and providing L2 definitions in EFL vocabulary acquisition 

      López Arrazola, Amaia (2016)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      This study compares the effectiveness of two vocabulary teaching techniques: code-mixing (inserting an L1 word into an L2 utterance) and providing L2 definitions of target words. It also tests the effect of English level ...
    • Development of a CLIL unit for infant education: "The news" 

      Rodrigo García, Andrea (2013)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      El aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (AICLE) ha ganado fuerza en los últimos años, prueba de ello es su creciente empleo en programas académicos de todos los niveles educativos por toda Europa. El ...
    • Diseño y desarrollo de una unidad didáctica de AICLE para la educación primaria 

      Molina Sáinz de Murieta, Sara (2013)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      El Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) es un enfoque vigente en la mayoría de centros escolares de la Comunidad Foral de Navarra. Es un método eficaz para que el alumnado adquiera la competencia ...
    • Diseño y desarrollo de una unidad didáctica de AICLE: animals 

      Ontañon Aguinaga, Patricia (2013)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      Este trabajo consiste en el diseño y desarrollo de una unidad didáctica de AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras) para conocimiento del medio. Dicha unidad tiene como tema principal “los animales” ...
    • Does pair work facilitate grammar learning? Text editing and dictogloss tasks in a vocational-technical school 

      Liaudanskaite, Vija (2018)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      In recent years, there has been an increasing interest among language teachers and researchers in pair work and its effect on language learning. Recent evidence suggests that students can benefit from ...
    • The effectiveness of activating in English as a foreign language 

      Ardaiz Mañeru, Iranzu (2014)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      This paper presents an experimental study undertaken with secondary students focusing on the effectiveness and appropriateness of activating prior knowledge strategies in the EFL classroom. In the study two types of groups ...
    • Effectiveness of three vocabulary teaching techniques in short-term and long-term EFL vocabulary comprehension and production 

      Inza Gaston, Itxaso (2016)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • The effects of collaborative writing: a study of EFL secondary students working in pairs and groups of three 

      Munarriz Ibarrola, Miren (2017)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      Several studies have investigated the benefits of collaborative writing. However, research focussing on the different types of groupings (pairs vs. groups) and the advantages that each type might bring to the classroom ...
    • The effects of listening strategy instruction on lower-proficiency level students of EFL 

      Imizcoz Santamaria, Saioa (2017)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • English communicative competence ln different school contexts 

      Martínez de la Hidalga Aizcorbe, Beatriz (2014)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      Siendo conscientes de la globalización de la sociedad, sabemos que aprender inglés es cuanto menos imprescindible. Consecuentemente, cada vez son más los centros educativos que beneficiándose de esta situación, hacen dei ...
    • Exploring the effects of collaborative writing on the L2 and EFL of young learners 

      Martínez Sánchez, Amaia (2019)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
      Este estudio explora los efectos de la escritura colaborativa en la L2 y ILE de estudiantes (n = 49) de 11-12 años de Educación Primaria mediante el examen cuantitativo y cualitativo de textos ...
    • Improving reading comprehension through pair work 

      Labat Aldunate, Amaya (2018)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • "One for all, all for one!" Students Team Achievement Division (STAD) to teach grammar 

      Inda Zarranz, Jaione (2017)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • Peer feedback in early childhood education 

      Etxegibel Riezu, Anayet (2018)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • The salience of language in Social Sciences lessons 

      Bengoechea Irañeta, Verónica (2019)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      Even though there is not a unified definition of CLIL and it is therefore approached from different perspectives, what is known is that CLIL is not only about teaching conceptual content ...