• Login
    View Item 
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas y Sociales - Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas y Sociales - Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Kamishibal exploitation in the teaching of EFL in Primary Education

    Thumbnail
    View/Open
    TFG14-Gpri-FERRERO-67669.pdf (23.99Mb)
    Date
    2014
    Author
    Ferrero Albero, África 
    Advisor
    Indurain Eraso, Carmen 
    Version
    Acceso abierto / Sarbide irekia
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
    Impact
     
     
     
     
     
     
     
    Show full item record
    Abstract
    Este trabajo analiza y pone en práctica en aulas reales la importancia de la literatura en la enseñanza del inglés en Primaria. Este proyecto didáctico, tiene una base teórica basada en los conocimientos sobre literatura adquiridos tanto en el grado de maestro como a partir de las propuestas de diferentes expertos sobre este tema. En concreto, se centra en tres Kamishibais seleccionados, cuentos ... [++]
    Este trabajo analiza y pone en práctica en aulas reales la importancia de la literatura en la enseñanza del inglés en Primaria. Este proyecto didáctico, tiene una base teórica basada en los conocimientos sobre literatura adquiridos tanto en el grado de maestro como a partir de las propuestas de diferentes expertos sobre este tema. En concreto, se centra en tres Kamishibais seleccionados, cuentos japoneses narrados de una manera especial, con los que se persigue la adquisición de un vocabulario específico. Para trabajar los objetivos de cada etapa, utilizaremos las estrategias cognitivas e indagaremos sobre la comprensión del texto a través de representaciones en el aula. De esta manera, previa y posteriormente conoceremos qué saben de los cuentos populares y de su cultura implícita y qué conocimientos previos poseen sobre el vocabulario que estos incluyen. Además, la propuesta incluye la perspectiva aportada por las maestras de especialidad [--]
     
    This project analyzes and puts into practice in real classrooms the importance of literature in the English teaching process in Primary Education. This project has a theoretical basis established from the literature knowledge acquired during the teaching degree and especially from the study of different authors’ researches who have investigated deeply the topic. Especially, this project focuses o ... [++]
    This project analyzes and puts into practice in real classrooms the importance of literature in the English teaching process in Primary Education. This project has a theoretical basis established from the literature knowledge acquired during the teaching degree and especially from the study of different authors’ researches who have investigated deeply the topic. Especially, this project focuses on three selected Kamishibais, Japanese tales narrated in a specific way, to acquire specific vocabulary included in these selected story tales. To work on the corresponding years objectives, we will use the thinking skills and focus on the student’s text comprehension through classrooms performances. So before and after the storytelling stage we will explore what they know about folktales, their cultural implications and the knowledge they possess about the specific vocabulary. The whole didactic proposal is approved by the corresponding English teachers [--]
     
    Subject
    Narración con kamishibai, Cuentos infantiles, Literatura, Estrategias cognitivas, Narration with kamishibai, Storytelling, Literature, Thinking skills
     
    Degree
    Graduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarra / Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
     
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/14665
    Appears in Collections
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak [678]
    • Trabajos Fin de Grado - Gradu Amaierako Lanak [2189]
    Items in Academica-e are protected by copyright with all rights reserved, unless otherwise noted.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of Academica-eCommunities & CollectionsAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy DegreeThis CollectionAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy Degree

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback