Structural segmentation of Toru Takemitsu's piece, itinerant, by advanced level music graduate students
Fecha
2017Versión
Acceso abierto / Sarbide irekia
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
Artículo / Artikulua
Versión
Versión publicada / Argitaratu den bertsioa
Impacto
|
10.1177/2041669517705387
Resumen
This work attempts to study the way higher music graduate students segment a contemporary
music work, Itinerant, and to understand the influence of musical feature on segmentation. It
attempts to test the theory stating that saliences contribute to organising the music surface. The
42 students listened to the work several times and, in real time, they were requested to indicate
the places on ...
[++]
This work attempts to study the way higher music graduate students segment a contemporary
music work, Itinerant, and to understand the influence of musical feature on segmentation. It
attempts to test the theory stating that saliences contribute to organising the music surface. The
42 students listened to the work several times and, in real time, they were requested to indicate
the places on the score where they perceived structural boundaries. This work is characterised by
its linearity, which could hinder identification of saliences and thereby, the establishment of
structural boundaries. The participants show stability in the points of segmentation chosen. The
results show significant coincidences among the participants in strategic places of the work, which
leads us to conclude, in line with other researches, although in a work with different
characteristics, that listeners can find a structural organisation in contemporary music that
could allow them to understand it. [--]
Editor
SAGE
Publicado en
I-perception, May-June 2017, 1–17
Departamento
Universidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogía /
Nafarroako Unibertsitate Publikoa. Psikologia eta Pedagogia Saila
Versión del editor
Entidades Financiadoras
This work was supported by ‘‘Secretaría de Estado del Gobierno de España’’ under grant number I+D+I 2008–2011. EDU-2008-03401.
Aparece en las colecciones
Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.
La licencia del ítem se describe como © The Author(s) 2017. This article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 License which permits any use, reproduction and distribution of the work without
further permission provided the original work is attributed as specified on the SAGE and Open Access pages (https://us.sagepub.
com/en-us/nam/open-access-at-sage).
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Musikaren egituraren ulermen gaitasuna eta adimen anitzak
En este trabajo se analiza la teoría de lasinteligencias múltiples propuesta por el psicólogo y estudioso Howard Gardner, así como las características que muestra cada niño o niña de corta edad según cuálseasu tipo de ... -
La idea de un archivo musical de Navarra como génesis de experiencias compartidas con nuestro patrimonio musical
El texto describe por qué es importante la creación de un archivo musical de Navarra. El principal argumento es que los archivos musicales deben también actuar como mediadores para la divulgación del patrimonio musical. ... -
La audición musical activa en el desarrollo musical en Educación Primaria
Gorriz Echavarri, Irantzu (2014) Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako LanaLas etapas de desarrollo intelectual y cognitivo por las que un niño/a pasa en la etapa de Educación Primaria, supondrán también el punto de partida para entender de qué manera se desarroll ...