• Login
    View Item 
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas y Sociales - Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas y Sociales - Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    La intervención socio-educativa del trabajo social en la escuela

    Thumbnail
    View/Open
    TFG19-TS-GARRALDA-111555.pdf (1.340Mb)
    Date
    2019
    Author
    Garralda Valencia, Sara 
    Advisor
    Jauregui Virto, Alberto Javier 
    Version
    Acceso abierto / Sarbide irekia
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
    Impact
     
     
     
     
     
     
     
    Show full item record
    Abstract
    Los centros educativos son un terreno privilegiado para la detección de necesidades sociales y la promulgación de aprendizajes significativos en el desarrollo. En la convivencia cotidiana de la escuela como comunidad, se establecen vínculos y se participa; resurgiendo así las demandas sociales de la infancia. Desde este punto, la figura del Trabajo Social se incorpora en los centros para inte ... [++]
    Los centros educativos son un terreno privilegiado para la detección de necesidades sociales y la promulgación de aprendizajes significativos en el desarrollo. En la convivencia cotidiana de la escuela como comunidad, se establecen vínculos y se participa; resurgiendo así las demandas sociales de la infancia. Desde este punto, la figura del Trabajo Social se incorpora en los centros para intervenir con la comunidad educativa. Tal y como establece la Convención de los Derechos de la infancia (1989), la intervención socioeducativa es una de las tres medidas prioritarias para la protección a la infancia. Es un ejercicio de prevención necesario para el desarrollo de la infancia, donde la participación reside como la herramienta aliada para construirse como personas. El Trabajo Social será el encargado de velar por el cumplimiento de estos derechos aportando la metodología necesaria, propia de la profesión y disciplina científica, y acompañando los procesos de la comunidad educativa. [--]
     
    The educative centres are a privileged terrain for the detection of social necessities and the promulgation of significate learning in the development. In the daily coexistence of the college as a community, are established links and there is participation; resurfacing the social demands of childhood. From this point, the figure of Social Work is incorporated in the centres to intervene with ... [++]
    The educative centres are a privileged terrain for the detection of social necessities and the promulgation of significate learning in the development. In the daily coexistence of the college as a community, are established links and there is participation; resurfacing the social demands of childhood. From this point, the figure of Social Work is incorporated in the centres to intervene with the educative community. As the Convention of Childhood Rights (1989) establishes, socioeducational intervention is one of the three priority measures to childhood protection. Is a preventive exercise needed for childhood development, where the participation resides as an allied tool to build themselves as people. Social Work will be in charge of ensuring compliance with these rights, bringing methodology, proper to the profession and scientific discipline, and accompanying the processes of the educational community. [--]
     
    Subject
    Intervención socioeducativa, Derechos de la infancia, Participación, Prevención, Trabajo social escolar, Socio-educational intervention, Childhood rights, Prevention, Participation, School social work
     
    Degree
    Graduado o Graduada en Trabajo Social por la Universidad Pública de Navarra / Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
     
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/33590
    Appears in Collections
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak [678]
    • Trabajos Fin de Grado - Gradu Amaierako Lanak [2190]
    Items in Academica-e are protected by copyright with all rights reserved, unless otherwise noted.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of Academica-eCommunities & CollectionsAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy DegreeThis CollectionAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy Degree

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback