Nerabeen amerikako konkista eta kolonizazioaren inguruko irudikapen sozialak
Consultable a partir de
2024-10-01
Fecha
2019Autor
Director
Versión
Acceso embargado 5 años / 5 urteko bahitura
Tipo
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
Impacto
|
nodoi-noplumx
|
Resumen
Lan honetan, nerabeek, Amerikako konkista eta kolonizazioaren inguruan dituzten
irudikapen sozialen
ikerketa egingo da, baita gai honen inguruan aditu eta ez aditu
batzuk adierazitakoaren atzean dagoen nahiera ikusteko gai diren ere.
Duela bost
mende inguru hasi zen prozesu horrek, eztabaida piztu zuen hasieratik, bai konkista eta
kolonizazioa aurrera era ...
[++]
Lan honetan, nerabeek, Amerikako konkista eta kolonizazioaren inguruan dituzten
irudikapen sozialen
ikerketa egingo da, baita gai honen inguruan aditu eta ez aditu
batzuk adierazitakoaren atzean dagoen nahiera ikusteko gai diren ere.
Duela bost
mende inguru hasi zen prozesu horrek, eztabaida piztu zuen hasieratik, bai konkista eta
kolonizazioa aurrera eramateko metodoen inguruan bai zilegitasunaren inguruan.
Eztabaida honek, gaur egun arte dirau eta lehen ez bezala, Amerikako jatorrizko herrien
ikuspuntua eta hauek prozesuan izandako parte hartzea, subjektu aktibo bezala,
kontutan hartzen du. Lan honetan
zehar, Amerikako konkista eta kolonizazioaren
inguruan dauden adituen ikuspuntu desberdinak azaltzen dira, eztabaida gaur egun non
dagoen kokatuta adieraziz.
Lan hau,
teoria sozio kritikoaren eta
irudikapen sozialen
teoriaren baitan kokatzen da eta institutu jakin bateko hainbat nera
bek, gai honen
inguruan dituzten irudikapen sozialak,
ikerketa tresna baten bidez aztertzen dira. Gaur
egun mundu globalizatu batean eta kultura aniztasunean bizi garela kontutan izanda,
interesgarria izan daiteke
Europako
nerabeek beste kulturetako
pertsonen
inguruan
dituzten irudikapenak eta ikuspuntua azaleratzea, ikerketa honen emaitzetatik abiatuz. [--]
Through this work, is looking for research on social representations that have
adolescents about the conquest and colonization of the Americas, as well as its ability
to detect intentionality behind the statements of experts and non-experts in
relationship to this topic. This process that began some five centuries ago, has been
debate ...
[++]
Through this work, is looking for research on social representations that have
adolescents about the conquest and colonization of the Americas, as well as its ability
to detect intentionality behind the statements of experts and non-experts in
relationship to this topic. This process that began some five centuries ago, has been
debated since its inception, both about the methods used in the conquest and
colonization, as to its justification.
This debate persists today and unlike before, takes
into account the perspective of the pueblos originating in America, and the role that
they played, as active subjects, in the process. Throughout this study, referred to the
different views of the experts on this topic, locating where the debate is today. This
paper is inserted in the theory
of social representations, and using a tool of research,
discusses social representations that have certain students of a school in particular.
Today, we live in a multicultural, globalized world so it can be
interesting to bring to
light, on the basis of
the results
of this research, the image and perspective that have
European teens about people from other cultures. [--]
Materias
Amerikako aurkikuntza,
Konkista eta kolonizazioa,
Irudikapen sozialak,
Alteritatea,
Nahiera,
Eurozentrismoa,
The Discovery,
Conquest and colonization of America,
Social representations,
Alterity,
Intentionality,
Eurocentrism
Titulación
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra /
Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan