Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI)
Fecha
2021Versión
Acceso abierto / Sarbide irekia
Tipo
Artículo / Artikulua
Versión
Versión publicada / Argitaratu den bertsioa
Impacto
|
10.48035/rhsj-fd.21.10
Resumen
El objetivo principal de este trabajo es dar a conocer el Atlas interactivo de la prosodia del vasco / Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI). EAPI es la primera herramienta multimedia e interactiva de la prosodia en lengua vasca. Este atlas cuenta con una base de datos compuesta principalmente por los corpus EDAK y EAS creados por el grupo de investigación EUDIA de la UPV/EHU. El atlas m ...
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El objetivo principal de este trabajo es dar a conocer el Atlas interactivo de la prosodia del vasco / Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI). EAPI es la primera herramienta multimedia e interactiva de la prosodia en lengua vasca. Este atlas cuenta con una base de datos compuesta principalmente por los corpus EDAK y EAS creados por el grupo de investigación EUDIA de la UPV/EHU. El atlas muestra los análisis realizados sobre la prosodia: la ubicación del acento en todas las variedades y sílabas del euskera; los modelos de entonación más significativos de las oraciones básicas, tanto del euskera estándar como de los dialectos; y abre el camino para el análisis prosódico de textos espontáneos y leídos. Con este atlas se pone el euskera a nivel internacional a la par de otras lenguas desarrolladas en el campo de la prosodia. [--]
Lan honen helburu nagusia da Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI) ezagutaraztea. EAPI euskarazko prosodiaren lehen tresna multimedia eta interaktiboa da. Atlas honetan erabiltzen diren datu-baseak EDAK eta EAS dira, UPV/EHUko EUDIA ikerketa-taldeak sortutako corpusek osatutakoak. Atlasak prosodiari buruz egindako analisiak erakusten ditu: azentuaren kokapena euskararen aldaera eta silab ...
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Lan honen helburu nagusia da Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI) ezagutaraztea. EAPI euskarazko prosodiaren lehen tresna multimedia eta interaktiboa da. Atlas honetan erabiltzen diren datu-baseak EDAK eta EAS dira, UPV/EHUko EUDIA ikerketa-taldeak sortutako corpusek osatutakoak. Atlasak prosodiari buruz egindako analisiak erakusten ditu: azentuaren kokapena euskararen aldaera eta silaba guztietan; oinarrizko esaldien intonazio eredu esanguratsuenak, euskara estandarrean eta euskalkietan; eta bat-bateko testuen eta testu irakurrien azterketa prosodikoa egiteko bidea irekitzen du. Atlas honekin, prosodiari dagokionean, euskara nazioarteko beste hizkuntza batzuen parean kokatzen da. [--]
The main objective of this work is to present the Interactive Atlas of Basque Prosody / Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI). EAPI is the first multimedia and interactive tool for prosody in Basque. This atlas has a database made up mainly of the EDAK and EAS corpora created by the EUDIA research group of the UPV/EHU. The atlas shows the analyses carried out on prosody: the location of ...
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The main objective of this work is to present the Interactive Atlas of Basque Prosody / Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI). EAPI is the first multimedia and interactive tool for prosody in Basque. This atlas has a database made up mainly of the EDAK and EAS corpora created by the EUDIA research group of the UPV/EHU. The atlas shows the analyses carried out on prosody: the location of the accent in all the varieties and syllables of Basque; the most significant intonation patterns of basic sentences, both in standard Basque and in dialects; and opens the way for the prosodic analysis of spontaneous and read texts. With this atlas, Basque is placed on an international level on a par with other languages developed in the field of prosody. [--]
Materias
Atlas,
Prosodia,
Euskera,
Interactivo,
Entonación,
Acento,
Atlasa,
Prosodia,
Euskara,
Interaktiboa,
Intonazioa,
Azentua,
Atlas,
Prosody,
Basque,
Interactive,
Intonation,
Accent
Editor
Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa
Publicado en
HUARTE DE SAN JUAN. Filología y Didáctica de la Lengua N. 21 / Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika 21 Z. Pamplona: Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2021. Págs. 227-242