Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorEguiluz Jiménez, Nekanees_ES
dc.date.accessioned2014-03-12T13:24:47Z
dc.date.available2014-03-12T13:24:47Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/9743
dc.description.abstractThis empirical study compares two forms of language instruction in secondary school students by testing English reading comprehension in two groups of students taking the second year of Compulsory Secondary Education. One group was following a CLIL programme (in addition to its EFL lessons) and the other one, which acted as a control group, was receiving conventional EFL instruction. The study aims to prove that CLIL programmes could make an important contribution to second language acquisition (SLA) regardless of the content taught. In this particular case, data analyses show that CLIL pupils have better skills in reading comprehension and are more motivated towards the target language (English in this case) than non-CLIL students.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.subjectESLes_ES
dc.subjectAICLEes_ES
dc.subjectComprensión lectoraes_ES
dc.subjectSegunda lengua (L2)es_ES
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.subjectEFLen
dc.subjectCLILen
dc.subjectReading comprehensionen
dc.subjectSLAen
dc.subjectMotivationen
dc.titleWhy to CLIL? Effects of CLIL on reading comprehensionen
dc.typeTrabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lanaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen
dc.date.updated2014-03-12T13:05:57Z
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas y Socialeses_ES
dc.contributor.affiliationGiza eta Gizarte Zientzien Fakultateaeu
dc.description.degreeMáster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeBigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.contributor.advisorTFEZenotz Iragi, María Victoriaes_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem


El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
Logo MinisterioLogo Fecyt