Now showing items 1-9 of 9

    • Development of digital competence in secondary education teachers' training 

      Napal Fraile, María Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Mendioroz Lacambra, Ana Upna Orcid (MDPI, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Digital competence is one of the eight key competences for life-long learning developed by the European Commission, and is a requisite for personal fulfilment and development, active citizenship, social inclusion, and ...
    • Development of the digital competence in Secondary Education teachers' training 

      Napal Fraile, María Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Mendioroz Lacambra, Ana Upna Orcid (MDPI, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Digital competence is one of the 8 key competences for life-long learning developed by the European Commission, and is requisite for personal fulfilment and development, active citizenship, social inclusion and employment ...
    • Ecosistemas. Una propuesta colaborativa de “aprendizaje basado en proyectos” para 4º ESO 

      Napal Fraile, María Upna Orcid; Andrade, María Antonia (Publicaciones Universidad de Huelva, 2014)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      Presentamos una propuesta didáctica de Aprendizaje Basado en Proyectos sobre "La transformación de los ecosistemas" (Biología y Geología; 4º ESO). Titulada "Protegemos nuestro entorno", finaliza con la redacción de un ...
    • Estrategias del alumnado de Educación Secundaria para estimar la densidad 

      Napal Fraile, María Upna Orcid; Echeverría Morrás, Jesús Upna Orcid; Zulet González, Amaia Upna; Santos Cervera, Leyre; Ibarra Murillo, Julia Upna Orcid (Universitat Autònoma de BarcelonaUniversitat de València, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      La densidad, o concentración de materia, es un concepto muy relevante pero que genera muchas dificultades de comprensión. Para medir la competencia en la estimación de la densidad del alumnado de la ESO, se pasó un ...
    • Exploring the conceptual challenges of integrating epigenetics in secondary-level science teaching 

      Zudaire Ripa, María Isabel Upna Orcid; Napal Fraile, María Upna Orcid (Springer, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Rapidly occurring advancements in molecular genetics, such as recent developments in epigenetics, are challenging traditional genetics as it is taught at schools. For example, the adoption of epigenetics—which ...
    • Hábitos de uso de Internet en niños y niñas de 8 a 12 años: un estudio descriptivo 

      Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Napal Fraile, María Upna Orcid (Universidad Alas Peruanas, 2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      La irrupción de la Web 2.0 ha supuesto la aparición de nuevas formas de producir, distribuir, intercambiar y recibir información a través de medios electrónicos. En este contexto, es necesario alfabetizar a la población ...
    • Recomendaciones para la enseñanza de la epigenética en la educación secundaria: informe final para los centros, septiembre 2017 

      Zudaire Ripa, María Isabel Upna Orcid; Larrañeta Iribarren, Arantxa; Napal Fraile, María Upna Orcid (2017)   Informe / Txostena  OpenAccess
      En la sociedad del siglo XXI, los ciudadanos se encuentran a menudo con situaciones que ponen a prueba sus conocimientos sobre genética. Dentro de esta disciplina, destaca la epigenética, uno de los campos de la investigación ...
    • Sustainability teaching tools in the digital age 

      Napal Fraile, María Upna Orcid; Mendioroz Lacambra, Ana Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid (MDPI, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The increasing presence and relevance of Information and Communications Technology (ICT) in learning scenarios has imposed new demands on teachers, who must be able to design new learning situations while relying on the ...
    • Unpacking scientific competence for effective integration in the curriculum design 

      Napal Fraile, María Upna Orcid; Mendioroz Lacambra, Ana Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid (2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Educating for Sustainability involves promoting sustainable competences in students. Not in vain, wider societal changes that ensure a balance between economic growth, respect for the environment and social justice must ...