Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
A study about the lack of motivation among Secondary School EFL students
(2012)
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana,
The aim of this study was to compare EFL and other subjects´ teachers´ beliefs towards unmotivational factors and to analyze whether EFL teachers’ beliefs correspond to those of students. This study has been carried out ...
Informal exposure, achievement and motivation in young EFL learners. A cross-sectional study
(2021)
Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana,
La exposición informal a la lengua objetivo es un factor importante en el aprendizaje de idiomas en
niños/as. Igualmente, la motivación juega un importante rol en el caso de jóvenes aprendices de
lenguas extranjeras. Sin ...
Linguistic diversity as a motivating and inclusive factor in primary shool
(2021)
Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana,
La diversidad lingüística es un hecho tanto en nuestra comunidad como en el mundo. Esta realidad también está presente en la escuela. El ámbito escolar apoya y refuerza el desarrollo de la lengua. El objetivo de este trabajo ...
The effects of songs in foreing language classroom on vocabulary retention and motivation
(2013)
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana,
This study compares two ways of vocabulary instruction in an English as a Foreign
Language class. With this research I want to investigate the effects of the new
methodology of songs on students’ memory and motivation ...
Why to CLIL? Effects of CLIL on reading comprehension
(2013)
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana,
This empirical study compares two forms of language instruction in secondary school students by testing English reading comprehension in two groups of students taking the second year of Compulsory Secondary Education. One ...
Activation activities as a catalyst for increased rates of vocabulary and grammar learning
(Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2017)
info:eu-repo/semantics/article,
La activación o acceso a conocimientos
previos parece esencial para promover un aprendizaje
significativo. Este estudio analiza los efectos
de la activación de conocimientos previos en vocabulario
y gramática en hablantes ...