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Mostrando ítems 1-10 de 133
Frequency of consumption and changing determinants of purchase decision: from attributes to values in the organic food market
(Instituto Nacional de Investigación y Tecnología Agraria y Alimentaria (INIA), 2010)
Artículo / Artikulua,
El creciente fenómeno de saturación, maduración y globalización de los mercados agroalimentarios, obliga a la
oferta al diseño de innovadoras estrategias de actuación, con el fin de conseguir aceptables niveles de ...
Pollution shadow prices in conventional and organic farming: an application in a Mediterranean context
(Instituto Nacional de Investigación y Tecnología Agraria y Alimentaria (INIA), 2011)
Artículo / Artikulua,
La agricultura ecológica integra criterios ambientales en las prácticas de producción agrícola con el objeto de mejorar
el impacto de la producción agraria sobre el medio ambiente. En este trabajo se estiman y comparan ...
Coasimetría idiosincrática y riesgo de insolvencia en el mercado de valores español
(AECATaylor & Francis, 2014)
Artículo / Artikulua,
En el presente trabajo se analiza la relación entre el riesgo asimétrico, aproximado por las medidas de coasimetría y coasimetría idiosincrática, y el riesgo de insolvencia en el mercado de valores español. Se ha encontrado ...
Does herding affect volatility? Implications for the Spanish stock market
(Taylor & Francis, 2012)
Artículo / Artikulua,
According to rational expectation models, uninformed or liquidity trading make market price volatility rise. This paper sets out to analyze the impact of herding, which may be interpreted as one of the components of ...
Do entrepreneurial role models influence the nascent entrepreneurial activity of immigrants?
(Wiley, 2015)
Artículo / Artikulua,
This paper examines how the influence of entrepreneurial role models in the individual’s
decision to become a nascent entrepreneur is moderated by their socio-cultural fit. By looking at
the entrepreneurial activity of ...
The impact of investor sentiment on stock returns in emerging markets. The case of Central European markets
(Taylor & Francis, 2015)
Artículo / Artikulua,
This paper studies the effect of investor sentiment on stock returns in three Central European markets: the Czech Republic, Hungary and Poland. The results show that sentiment is a key variable in the prices of stocks ...
El sentimiento del inversor y las rentabilidades de las acciones. El caso español
(AECATaylor & Francis, 2013)
Artículo / Artikulua,
El presente trabajo analiza el efecto del sentimiento en las rentabilidades de los activos del
mercado español. Los resultados muestran un efecto significativo del índice de sentimiento local sobre
las rentabilidades de ...
Customer heterogeneity in the development of e-loyalty
(Emerald Group Publishing Limited, 2015)
Artículo / Artikulua,
Purpose: The purpose of this study is to identify customer-specific differences in a general model of e-loyalty taking into account the existence of unobserved heterogeneity. Specifically, we aim to 1) test for the presence ...
Behavioral biases never walk alone: an empirical analysis of the effect of overconfidence on probabilities
(SAGE, 2014)
Artículo / Artikulua,
This paper presents evidence of the impact of overconfidence bias in asset prices drawn from a study based on data from tennis betting exchanges. A series of betting strategies in tournaments with a clear-cut favourite are ...
Is cognitive bias really present in analyst forecasts? The role of investor sentiment
(Elsevier, 2014)
Artículo / Artikulua,
This paper analyses four key markets within the European context. In this context, where the level of analyst coverage is lower than in the US setting, we aim to ascertain whether the origin of optimism in analyst forecasts ...