Listar II Jornadas “Investigar con los jóvenes: ¿Qué sabemos de los jóvenes como productores de cultura visual?” por fecha de publicación
Mostrando ítems 21-26 de 26
-
Fase exploratoria para el desarrollo de una investigación basada en fotografías con jóvenes en el Museo de la Memoria y los Derechos Humanos de Chile
This paper is about the researcher’s introduction to the field of study and the start of her construction of a relationship with the museum. It also seeks to describe the conception of young people as producers of visual ... -
Salvem el Cabanyal. Alumnado de magisterio produce cultura visual a través de sus teléfonos móviles
This experience brings us closer to the look discharging student teachers on a social problem: the El Cabanyal of Valencia. A contribution by reflection with pictures, videos and sounds captured on their mobile phones, ... -
La producción audiovisual hecha por jóvenes como herramienta para el reconocimiento comunitario y la construcción de ciudadanía. La experiencia del proyecto “Mi mirada, Nuestra mirada” en Salta, Argentina
Audiovisual productions made by young people as a tool for community recognition and the construction of citizenship.The experience of the project “Mi mirada, Nuestra Mirada” in Salta, Argentina. Audiovisual language ... -
La producción de cultura visual a partir del espacio social en el proyecto “En mis trazos están los otros”
The paper I present reflects within the art project “En mis trazos están los otros” that Imeda Montiel develops together with a group of young people in the eastern part of Mexico City. Through Imelda’s work, I analyze the ... -
La Escuela de Arte de Pamplona: escritores de graffiti y enseñantes, historia de un acercamiento
My name is María Jesús García Camón, although my students call me “Chusa”. I teach Art History and the History of Books and Graphic Images in the School of Arts in Pamplona, northern Spain. I made contact with the world ... -
Los nuevos Guernicas, reflexiones en torno al trabajo con jóvenes productores de cultura visual
This paper discusses my experience as Graffiti teacher in a Summer School. Where I tried to use different teaching strategies that enable children’s to create collective art works and also take them away of the notion ...