Show simple item record

dc.creatorArriaga Azkarate, Amaiaes_ES
dc.date.accessioned2016-08-10T08:20:23Z
dc.date.available2016-08-10T08:20:23Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1983-7348 (Electronic)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/21270
dc.description.abstractThis article takes a chronological journey through the history of the emergence and transformation of the museum's educational role, and interweaves the explanation of this development with another discourse about the narratives museums have built. Trends in art education that have correspond or are still corresponding with these ways of understanding the museum are also pointed out. When describing the chronological developments of the educational role of the museum, the articles tries to refer, briefly, to the historical, political, social, intellectual and pedagogical contexts that have influenced and changed the educational theories and practices of art education in museums.en
dc.description.abstractEste artículo realiza un recorrido cronológico sobre la historia de la emergencia y transformación del rol educativo del museo, y entrecruza la explicación de este desarrollo con otro relato sobre las narrativas que los museos han construido. Se señalan así mismo las tendencias en educación artística que se han correspondido o se siguen correspondiendo con estas grandes formas de entender el museo. En la descripción cronológica de la evolución del rol educativo del museo se intenta, aunque sea brevemente, hacer referencia a los contextos históricos, políticos, sociales, intelectuales y pedagógicos que han influido en los cambios en la naturaleza de las teorías y prácticas educativas de la educación artística en museos.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Maríapt
dc.relation.ispartofRevista Digital do LAV, n. 7 (2011)pt
dc.rightsThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.en
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
dc.subjectMuseumsen
dc.subjectMuseum educationen
dc.subjectArteen
dc.subjectMuseoses_ES
dc.subjectEducación museísticaes_ES
dc.subjectArtees_ES
dc.titleDesarrollo del rol educativo del museo: narrativas y tendencias educativases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeArtículo / Artikuluaes
dc.contributor.departmentUniversidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogíaes_ES
dc.contributor.departmentNafarroako Unibertsitate Publikoa. Psikologia eta Pedagogia Sailaeu
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.identifier.doi10.5902/198373483070
dc.relation.publisherversionhttps://dx.doi.org/10.5902/198373483070
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.type.versionVersión publicada / Argitaratu den bertsioaes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.
Except where otherwise noted, this item's license is described as This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.