• Login
    View Item 
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Dpto. Psicología y Pedagogía - Psikologia eta Pedagogia Saila
    • Artículos de revista DPP - PPS Aldizkari artikuluak
    • View Item
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Dpto. Psicología y Pedagogía - Psikologia eta Pedagogia Saila
    • Artículos de revista DPP - PPS Aldizkari artikuluak
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The role of the learner in the construction of meaning at Tate Britain

    Thumbnail
    View/Open
    RoleLearner.pdf (1.802Mb)
    Date
    2013
    Author
    Arriaga Azkarate, Amaia Upna
    Aguirre Arriaga, Imanol Upna
    Version
    Acceso abierto / Sarbide irekia
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Artículo / Artikulua
    Version
    Versión publicada / Argitaratu den bertsioa
    Impact
     
     
     
    10.5209/rev_ARIS.2013.v25.n2.42077
     
     
     
    Show full item record
    Abstract
    The debates on the interpretation of art that developed in the field of art theory and criticism beginning in the 1960s have influenced the theory and practice of museum education and questioned traditional practices. As a consequence, in recent years, there has been a radical redefinition of the role the viewer must play in interpreting works and exhibitions. The article discusses how and to wha ... [++]
    The debates on the interpretation of art that developed in the field of art theory and criticism beginning in the 1960s have influenced the theory and practice of museum education and questioned traditional practices. As a consequence, in recent years, there has been a radical redefinition of the role the viewer must play in interpreting works and exhibitions. The article discusses how and to what extent this turn towards visitor/learner agency in the interpretation has affected educational discourses and practices at Tate Britain gallery. This study is part of a wider investigation analysing how different agents involved in school programmes at Tate Britain conceive of art and interpretation. [--]
     
    Los debates sobre la interpretación del arte desarrollados en el campo de la teoría y crítica del arte a principios de los años 60 han influido la teoría y práctica de la educación museística poniendo en cuestión practicas tradicionales. Como consecuencia, en los últimos años, se ha dado una radical redefinición del rol que el visitante debe jugar en la interpretación de obras y exposiciones. El ... [++]
    Los debates sobre la interpretación del arte desarrollados en el campo de la teoría y crítica del arte a principios de los años 60 han influido la teoría y práctica de la educación museística poniendo en cuestión practicas tradicionales. Como consecuencia, en los últimos años, se ha dado una radical redefinición del rol que el visitante debe jugar en la interpretación de obras y exposiciones. El artículo discute cómo y hasta qué punto este giro hacia el protagonismo del visitante en la interpretación ha influido los discursos y prácticas de la galería Tate Britain. El estudio es parte de una más amplia investigación que analiza cómo los diferentes agentes involucrados en los programas escolares de la Tate Britain conciben el arte y la interpretación. [--]
     
    Subject
    Interpretation, Museums, Education, Art, Interpretación, Museo, Educación, Arte
     
    Publisher
    Universidad Complutense de Madrid
    Published in
    Arte, Individuo y Sociedad 2013, 25 (1), 203-218
    Departament
    Universidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogía / Nafarroako Unibertsitate Publikoa. Psikologia eta Pedagogia Saila
     
    Publisher version
    https://dx.doi.org/10.5209/rev_ARIS.2013.v25.n2.42077
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/21275
    Appears in Collections
    • Artículos de revista DPP - PPS Aldizkari artikuluak [234]
    • Artículos de revista - Aldizkari artikuluak [2947]
    Items in Academica-e are protected by copyright with all rights reserved, unless otherwise noted.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of Academica-eCommunities & CollectionsAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy DegreeThis CollectionAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy Degree

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback