Mostrar el registro sencillo del ítem
Formació i adquisició dels coneixements en comunicació audiovisual entre l’alumnat de batxillerat de Lugo
dc.creator | Caldeiro Pedreira, Mari Carmen | es_ES |
dc.creator | Renés Arellano, Paula | es_ES |
dc.date.accessioned | 2016-10-27T09:50:11Z | |
dc.date.available | 2016-10-27T09:50:11Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 2014-2242 (Electronic) | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/2454/22504 | |
dc.description | Enlace a la versión en castellano: https://hdl.handle.net/2454/22731 | es_ES |
dc.description.abstract | El context mediàtic actual comporta una anàlisi del grau de coneixement i de l’actitud crítica que tenim davant els mitjans. L’objectiu d’aquest treball és avaluar el nivell de competència mediàtica que tenen els estudiants de batxillerat de Lugo (Galícia), ja que el consum de mitjans audiovisuals no comporta l’abast de la capacitat crítica. Per això resulta fonamental conèixer l’adquisició dels coneixements audiovisuals de l’audiència. La metodologia aplicada ha estat un qüestionari dissenyat per avaluar aquesta competència mediàtica entre els joves sustentat en les sis dimensions de Ferrés (2007) dins d’un projecte R+D+i. Els resultats obtinguts indiquen una manca significativa de presència de continguts audiovisuals en el currículum de batxillerat tot i els bons resultats en el grau de competència mediàtica | ca |
dc.description.abstract | The current media context involves an analysis of the degree of knowledge and critical attitude we have towards the media. The aim of this work is to evaluate the level of media literacy with high school students of Lugo (Galicia), as the media consumption does not involve the scope of critical capacities. This is basic to know the acquisition of audiovisual knowledge of the audience. The methodology used was a questionnaire designed to assess media literacy among young people regarding the six dimensions of Ferrés (2007) in an R&D project. The results indicate a significant lack of presence of audiovisual contents of high school curriculum despite good results of the level of media competence. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | cat | en |
dc.publisher | Consejo del Audiovisual de Cataluña | es_ES |
dc.relation.ispartof | Quaderns del CAC 40, vol. XVII - juliol 2014 (25-32) | ca |
dc.rights | © Consejo del Audiovisual de Cataluña | es_ES |
dc.subject | Alfabetització mediàtica | ca |
dc.subject | Competència mediàtica | ca |
dc.subject | Currículum | ca |
dc.subject | Educació | ca |
dc.subject | Media literacy | en |
dc.subject | Media competence | en |
dc.subject | Curriculum | en |
dc.subject | Education | en |
dc.title | Formació i adquisició dels coneixements en comunicació audiovisual entre l’alumnat de batxillerat de Lugo | ca |
dc.type | Artículo / Artikulua | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.contributor.department | Psicología y Pedagogía | es_ES |
dc.contributor.department | Psikologia eta Pedagogia | eu |
dc.rights.accessRights | Acceso abierto / Sarbide irekia | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.type.version | Versión publicada / Argitaratu den bertsioa | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |