Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
The Forging Links project: knowledge transference using pre-service teachers’ CLIL units with ICT integration
(Universidad de Granada, 2022)
info:eu-repo/semantics/article,
La metodología AICLE y la integración efectiva de las TIC son conocimientos esenciales para el éxito de los programas AICLE. No obstante, se ha demostrado que tanto los profesores en formación como los que están en activo ...
Quizlet and podcasts: effects on vocabulary acquisition
(Routledge, 2020)
info:eu-repo/semantics/article,
To date, several studies have investigated the potential benefits of using Quizlet and podcasts for vocabulary development. However, they have mainly focused on the use of available material, and its effects on receptive ...
The effects of using collaborative writing vs. peer review treatments on subsequent individual writings
(Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2019)
info:eu-repo/semantics/article,
Los efectos tanto de la escritura colaborativa como de la revisión por pares se han investigado por separado sin comparar ambos enfoques. Este trabajo tiene como objetivo comparar el efecto que estos dos tratamientos tienen ...
The effectiveness of translation, image-based and video-based methodologies for receptive and productive vocabulary acquisition
(Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2019)
info:eu-repo/semantics/article,
Este estudio analiza y compara tres metodologías de aprendizaje de vocabulario (traducción en la L1, imágenes y videos) teniendo en cuenta los dos tipos de conocimiento de vocabulario: receptivo/pasivo y productivo/activo. ...
Effects of collaborative writing and peer feedback on Spanish as a foreign language writing performance
(Wiley, 2022)
Artículo / Artikulua,
This study explores the effect of collaborative writing (CW) and peer feedback (PF) practices on subsequent individual writing assignments. Two groups of university students in a Spanish as a foreign language course ...