Gorputz Hezkuntzako saioetan metodologia kooperatiboaren erabilerak ikasleen autoestimuan duen eraginaren analisia
Consultable a partir de
2024-07-01
Fecha
2019Autor
Director
Versión
Acceso embargado 5 años / 5 urteko bahitura
Tipo
Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
Impacto
|
nodoi-noplumx
|
Resumen
Cada vez son más los docentes que utilizan metodologías cooperativas en sus clases de
Educación Física, remarcando así sus beneficios. El propósito de este trabajo fue
analizar los efectos de una intervención basada en la aplicación de metodologías
cooperativas sobre la autoestima en escolares de 4º y 6º de Educación Primaria dentro
de las clases de Educación Fí ...
[++]
Cada vez son más los docentes que utilizan metodologías cooperativas en sus clases de
Educación Física, remarcando así sus beneficios. El propósito de este trabajo fue
analizar los efectos de una intervención basada en la aplicación de metodologías
cooperativas sobre la autoestima en escolares de 4º y 6º de Educación Primaria dentro
de las clases de Educación Física.
Los participantes fueron 277 escolares de Navarra
(España). Se empleó
un
diseño experimental
con 11 grupos de intervención (n=178) y 5
control (n=99). Para medir la autoestima
mediante un diseño pre-post-test,
se utilizó la
versión española del Perfil de Autopercepciones para Niños
(Harter, 1985;
Atienza,
Balaguer
y
Moreno,
2002).
Los resultaros indicaron
efectos positivos del programa
sobre la competencia académica (p<0.05
); aceptación social (p<0.01); competencia
deportiva (p<0.01) y auto valía global (p<0.05)
del grupo experimental.
El estudio
sugiere
que el uso de metodologías cooperativas podría incidir de
forma
positiva en la
autoestima
de los escolares. [--]
Gero eta gehiago dira Gorputz Hezkuntzako
saioetan
metodologia kooperatiboak
erabiltzen dituzten irakasleak, hauen onurak azpimarratzen dituztelarik. Lan honen
helburua
metodologia
kooperatiboetan
oinarritutako
Gorputz
Hezkuntzako
interbentzio batek Lehen Hezkuntzako 4. eta 6. Mailako ikasleen auto-estimuan duen
eragina aztertzea izan da. Parte hartza ...
[++]
Gero eta gehiago dira Gorputz Hezkuntzako
saioetan
metodologia kooperatiboak
erabiltzen dituzten irakasleak, hauen onurak azpimarratzen dituztelarik. Lan honen
helburua
metodologia
kooperatiboetan
oinarritutako
Gorputz
Hezkuntzako
interbentzio batek Lehen Hezkuntzako 4. eta 6. Mailako ikasleen auto-estimuan duen
eragina aztertzea izan da. Parte hartzaileak Nafarroako (Espainia) 277 ikasle izan ziren.
11 esku-hartze taldeetan
(n=178) eta 5 kontrol taldeetan
(n=99)
oinarritutako diseinu
esperimentala erabili zen. Auto-estimua neurtzeko,
Haurrentzako Norberaren
Pertzepzioaren Profilaren gaztelerazko bertsioa erabili zen
pre-post-testak eginez
(Harter, 1985;
Atienza, Balaguer eta
Moreno, 2002). Emaitzek
programaren eragin
positiboak
adierazi zuten
esku-hartze taldea
ren gaitasun akademikoan (p<0.05);
onarpen sozialean (p<0.01);
kirol gaitasunean (p<0.01) eta auto-balio globalean
(p<0.05). Ikerketaren arabera, metodologia kooperatiboen erabilerak ikasleen auto-estimua
n eragin positibo bat izan ahalko luke. [--]
Many teachers use cooperative
methodologies in their Physical Education classes,
highlighting
thus
their benefits. The purpose of this study was to analyze the effects of
an intervention based on the application
of cooperative
methodologies
on self-esteem in 4th and 6th grade
elementary
school students
within
Physical Education classes.
Participants were 277 ...
[++]
Many teachers use cooperative
methodologies in their Physical Education classes,
highlighting
thus
their benefits. The purpose of this study was to analyze the effects of
an intervention based on the application
of cooperative
methodologies
on self-esteem in 4th and 6th grade
elementary
school students
within
Physical Education classes.
Participants were 277 schoolchildren from Navarra (Spain). An experimental design
was used
with 11 intervention groups (n=178) and 5 control groups (n=99). In order to
measure self-esteem, the Spanish version of Harter’s Self-Perception Profile for
Children
was used
for doing some pre-post-test
(Harter, 1985;
Atienza, Balaguer
and
Moreno, 2002).
Results indicated positive effects of the program on academic
competence (p<0.05); social
acceptance (p<0.01); sports
competence (p<0.01) and
global self-worth (p<0.05) of the experimental group. The study suggests that the use
of cooperative methodologies
may
positively affect
students’
self-esteem. [--]
Materias
Educación Física,
Metodologías cooperativas,
Educación Primaria,
Auto concepto,
Auto-estimua,
Gorputz Hezkuntza,
Metodologia kooperatiboak,
Lehen Hezkuntza,
Auto-kontzeptua,
Self-esteem,
Physical Education,
Cooperative methodologies,
Primary Education,
Self-concept
Titulación
Graduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarra /
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan