• Login
    View Item 
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Dpto. Filología y Didáctica de la Lengua - Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika Saila
    • Artículos de revista DFDL - FHDS Aldizkari artikuluak
    • View Item
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Dpto. Filología y Didáctica de la Lengua - Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika Saila
    • Artículos de revista DFDL - FHDS Aldizkari artikuluak
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Should EFL teachers present vocabulary in semantically related sets?

    Thumbnail
    View/Open
    ARTREV 5188918_Lazaro_ShouldEFL.pdf (746.7Kb)
    Date
    2015
    Author
    Lázaro Ibarrola, Amparo Upna Orcid
    Hidalgo Gordo, María Ángeles Upna Orcid
    Version
    Acceso abierto / Sarbide irekia
    Type
    Artículo / Artikulua
    Version
    Versión publicada / Argitaratu den bertsioa
    Impact
     
     
     
    10.30827/digibug.53761
     
     
     
    Show full item record
    Abstract
    La enseñanza de vocabulario agrupado en campos semánticos es práctica habitual en el aula de inglés como lengua extranjera. En este estudio se compara esta técnica con su contraria, la presentación de vocabulario no relacionado, con dos grupos de alumnos de un instituto. Tras presentar las palabras con ambas técnicas los alumnos completaron un post-test. Los resultados muestran la efectividad de ... [++]
    La enseñanza de vocabulario agrupado en campos semánticos es práctica habitual en el aula de inglés como lengua extranjera. En este estudio se compara esta técnica con su contraria, la presentación de vocabulario no relacionado, con dos grupos de alumnos de un instituto. Tras presentar las palabras con ambas técnicas los alumnos completaron un post-test. Los resultados muestran la efectividad de ambas técnicas pero con una ligera ventaja para la enseñanza de vocabulario no relacionado semánticamente. [--]
     
    Teaching vocabulary in semantically related sets is common practice among EFL teachers. The present study tests the effectiveness of this method by comparing it to the alternative technique: presenting vocabulary in an unrelated way. In the study two intact classes of Spanish learners of English in high-school were presented with a set of unrelated and related words and were then asked to complet ... [++]
    Teaching vocabulary in semantically related sets is common practice among EFL teachers. The present study tests the effectiveness of this method by comparing it to the alternative technique: presenting vocabulary in an unrelated way. In the study two intact classes of Spanish learners of English in high-school were presented with a set of unrelated and related words and were then asked to complete a post-test to measure the impact of both techniques on learning. The results indicate that, while both techniques successfully help the learners to acquire new words, presenting words in unrelated sets seems to be more effective. [--]
     
    Subject
    Vocabulario, Inglés como lengua extranjera, Palabras de un mismo campo semántico, Palabras de distinto campo semántico, Vocabulary, EFL, Semantically related sets, Semantically unrelated sets
     
    Publisher
    Universidad de Granada
    Published in
    Porta Linguarum: Revista Internacional de Didáctica de las Lenguas Extranjeras (23), 25-40
    Departament
    Universidad Pública de Navarra. Departamento de Filología y Didáctica de la Lengua / Nafarroako Unibertsitate Publikoa. Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika
     
    Publisher version
    https://doi.org/https://doi.org/10.30827/digibug.53761
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/40660
    Appears in Collections
    • Artículos de revista DFDL - FHDS Aldizkari artikuluak [150]
    • Artículos de revista - Aldizkari artikuluak [4594]
    Items in Academica-e are protected by copyright with all rights reserved, unless otherwise noted.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of Academica-eCommunities & CollectionsAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy DegreeThis CollectionAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy Degree

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback