Libros y capítulos de libros DPP - PPS Liburuak eta liburuen kapituluak
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Libros y capítulos de libros DPP - PPS Liburuak eta liburuen kapituluak by Author "Arriaga Azkarate, Amaia"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Publication Open Access Diferencias en la interpretación del arte contemporáneo en los discursos y prácticas educativas de la galería Tate Britain(Universidad Autónoma de Madrid, 2012) Arriaga Azkarate, Amaia; Psicología y Pedagogía; Psikologia eta PedagogiaThe paper presents the findings of the doctoral research Conceptions on art and interpretation in the educational discourses and practices at Tate Britain in London. The research analyzed the educational discourses and practices of Tate Britain gallery focusing on the art and interpretation ideas they present. One of the interests was to examine how interpretation practices change depending on the different types of works, especially with the works of different historical periods. The analysis of educational texts, interviews with professionals of the Department of Learning and practices of educators has shown that often a distinction is made between the way of working with traditional and contemporary works of art, claiming that the latter have their own characteristics when it comes to interpretation.This paper gives explains when these distinctions were made and the reasons why they were made. Moreover it examines the involvement that this differentiation can have on educational practices in museums, especially when working with contemporary art.Publication Open Access Investigar en educación museística: analizando las concepciones de arte e interpretación de la galería Tate Britain(Universidade do Porto, 2011) Arriaga Azkarate, Amaia; Psicología y Pedagogía; Psikologia eta PedagogiaEste artículo presenta la investigación doctoral “Conceptions on art and interpretation in the educational discourses and practices at Tate Britain in London” defendida en el 2009 en la Universidad Pública de Navarra. La tesis analiza las tradiciones de creación de significado que se manejan en los discursos y prácticas educativas de la galería Tate Britain de Londres y con qué ideas de arte y de comprensión estética se corresponden. En el artículo se describen los propósitos de la investigación y las hipótesis desde las que se parte y se explica con más profundidad la metodología utilizada, especificando cuestiones de orden teórico pero también otras relativas al método de recogida de datos y al diseño y aplicación del método de análisis. Además se presenta un resumen de las conclusiones a las que la investigación dio lugar.