Prieto Arratibel, Amaia
Loading...
Email Address
person.page.identifierURI
Birth Date
Job Title
Last Name
Prieto Arratibel
First Name
Amaia
person.page.departamento
Sociología y Trabajo Social
person.page.instituteName
ORCID
person.page.observainves
person.page.upna
Name
- Publications
- item.page.relationships.isAdvisorOfPublication
- item.page.relationships.isAdvisorTFEOfPublication
- item.page.relationships.isAuthorMDOfPublication
2 results
Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Publication Open Access The effect of socio-economic background, personal effort and motivation in English proficiency(2013) Prieto Arratibel, Amaia; Bueno-Alastuey, María Camino; Facultad de Ciencias Humanas y Sociales; Giza eta Gizarte Zientzien FakultateaThe aim of the current study was to investigate whether socio-economic background, individual effort, or motivation had more influence in English proficiency; whether there was a relation between individual effort and family background, and whether there was a relation between motivation and family background. For this purpose, a questionnaire was passed to students of 4th year of Compulsory Secondary Education at three different high schools in Navarre. The questionnaire was divided in three different sections: personal data, individual work and motivation. The results of the questionnaires were compared with students’ grades in English using SPSS. Evidence was found that motivation influenced students’ proficiency. Results also indicated that motivation was higher in students who listened to music in English, watched movies or TV shows in English at home and read in English outside the classroom. Based on these findings, it is recommended that educators introduce resources from the media in order to raise students’ interest and motivation.Publication Open Access The influence of socio-economic background, personal effort and motivation on English proficiency(Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2015) Prieto Arratibel, Amaia; Bueno-Alastuey, María Camino; Filología y Didáctica de la Lengua; Filologia eta Hizkuntzaren DidaktikaEl objetivo de este estudio fue estudiar la influencia de tres factores –contexto socio-económico, el esfuerzo individual y la motivación– en el nivel de competencia en inglés, y la posible relación entre esfuerzo personal y contexto familiar, y entre motivación y contexto familiar. El instrumento utilizado fue un cuestionario completado por 159 estudiantes. Sus respuestas se correlacionaron con sus notas en inglés usando el programa SPSS. Los resultados del análisis indican que, de los tres factores, la motivación es la que más influye en el nivel de competencia en inglés, y que correlaciona con la ocupación materna y un mayor nivel de input fuera de clase. De nuestros resultados se puede concluir que la competencia en inglés se puede mejorar aumentando la motivación, que a su vez, se puede incrementar aportando más input y maneras más entretenidas de conseguir dicho input fuera de clase como por ejemplo escuchar música o ver películas en inglés.