Person: Ardaiz Mañeru, Iranzu
Loading...
Email Address
person.page.identifierURI
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
Ardaiz Mañeru
First Name
Iranzu
person.page.departamento
Filología y Didáctica de la Lengua
person.page.instituteName
ORCID
person.page.upna
811046
Name
2 results
Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Publication Open Access The effectiveness of activating in English as a foreign language(2014) Ardaiz Mañeru, Iranzu; Villarreal Olaizola, Izaskun; Facultad de Ciencias Humanas y Sociales; Giza eta Gizarte Zientzien FakultateaThis paper presents an experimental study undertaken with secondary students focusing on the effectiveness and appropriateness of activating prior knowledge strategies in the EFL classroom. In the study two types of groups were compared: an experimental group which were presented with activating activities in their EFL lessons; and a control group which followed the normal routine (no activating activities) for the same amount of time following the same book and carrying out similar tasks. The results obtained by the two groups as for the number of vocabulary items produced and the accuracy of grammatical structures were compared together with a survey about their personal impressions in order to determine the value of these activities to facilitate EFL acquisition. The findings suggest that activating prior knowledge might be a useful strategy to increase the language competence of learners immersed in regular EFL classes, especially in terms of vocabulary acquisition and recalling. Equally, activating activities have proved valid in order to raise the students´ interest and motivation, and, consequently, improving their results.Publication Open Access Activation activities as a catalyst for increased rates of vocabulary and grammar learning(Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2017) Villarreal Olaizola, Izaskun; Ardaiz Mañeru, Iranzu; Filología y Didáctica de la Lengua; Filologia eta Hizkuntzaren DidaktikaLa activación o acceso a conocimientos previos parece esencial para promover un aprendizaje significativo. Este estudio analiza los efectos de la activación de conocimientos previos en vocabulario y gramática en hablantes de ILE de secundaria. Con un diseño pre-post-prueba, se comparó el desempeño de un grupo experimental que había trabajado con actividades de activación del vocabulario y la gramática durante 10 sesiones con un grupo de control paralelo. Los datos analizados se obtuvieron de: (1) una pre y post-prueba de vocabulario y gramática; (2) un pre-post-examen de la unidad del libro de texto; (3) un cuestionario de satisfacción post tratamiento. Los análisis confirmaron los beneficios de la activación puesto que el alumnado experimental produjo más ítems léxicos y obtuvo mejor puntuación en todas las pruebas. Asimismo, los resultados de los ejercicios gramaticales sugieren beneficios para el aprendizaje gramatical. Además, el grupo experimental mostró una actitud positiva y expresaron sus deseos de continuar con las actividades.