Person: Gabari Gambarte, María Inés
Loading...
Email Address
person.page.identifierURI
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
Gabari Gambarte
First Name
María Inés
person.page.departamento
Ciencias humanas y de la educación
person.page.instituteName
I-COMMUNITAS. Institute for Advanced Social Research
ORCID
0000-0002-1226-8819
person.page.upna
107
Name
3 results
Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Publication Open Access Assessing Segurikaschool: an injury prevention multimedia tool for schools.(Elsevier, 2014) Gabari Gambarte, María Inés; Sáenz Mendía, Raquel; Idoate García, Víctor Manuel; García García, José María; Ciencias de la Salud; Psicología y Pedagogía; Osasun Zientziak; Psikologia eta PedagogiaSegurikaschool is a mutilmedia injury prevention tool that aims to create a systematic educational resource to be used in schools. The research objective is to assess the characteristics of Segurikaschool and find where it needs improvement. The research follows these phases: a focus group of experts; a content analysis for group interview; a survey design and validation aimed at experts and key stakeholders in the health, injury prevention and safety promotion fields. This multimedia tool shows strengths in promoting safety aPublication Open Access Evaluación de la satisfacción laboral en docentes de FP-FOL de Navarra(Asociación INFAD, 2014) García Hernández, José Luis; Gabari Gambarte, María Inés; Idoate García, Víctor Manuel; Psicología y Pedagogía; Psikologia eta PedagogiaEl presente estudio se propone de valorar el grado de satisfacción laboral del profesorado que imparte el Módulo de Formación y Orientación Laboral en la red de centros de FP navarros. Para ello precisa diseñar y validar una herramienta que evalúe los factores de riesgo psicosocial en educación secundaria. La muestra invitada está formada por el total de profesorado del módulo en esta Comunidad, la muestra aceptante es n=37 sujetos (49%). El acceso a los centros es facilitado por el Departamento de Educación del Gobierno de Navarra. La información se a través de un cuestionario on-line de 30 ítems con respuesta escala Lickert. Los resultados evidencian el siente satisfacción en relación con lo que hace y con la materia que imparte (FOL). Se manifiestan también elementos de insatisfacción significativos, algunos en común con el resto de profesorado de secundaria, y otros propios de la especialidad.Publication Open Access Assets in a community school health(Elsevier, 2014) Sáenz Mendía, Raquel; Gabari Gambarte, María Inés; Idoate García, Víctor Manuel; García García, José María; Ciencias de la Salud; Psicología y Pedagogía; Osasun Zientziak; Psikologia eta PedagogiaConfiguring a sixth stage in the historical evolution of health as a human right and socially determined poses the challenge of identifying the extent to which health assets model is known and capable of being implemented. In order to analyze this model in a learning community of Pamplona (Spain) adopted a qualitative participatory research design. From a sensitization session is conducted a focus group of 30 subjects and the information obtained is triangulated with the extracted three interviews. Triangulation of data allows assets to outline four dimensions of health: Perceived health, positive social values, lifestyle and positive relations.