Chocarro Eguaras, Raquel

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Job Title

Last Name

Chocarro Eguaras

First Name

Raquel

person.page.departamento

Gestión de Empresas

person.page.instituteName

INARBE. Institute for Advanced Research in Business and Economics

person.page.observainves

person.page.upna

Name

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • PublicationOpen Access
    La importancia del atributo origen en la elección de productos agroalimentarios: el caso del espárrago de Navarra
    (Asociación Española de Economía Agraria, 2007) Cortiñas Ugalde, Mónica; Chocarro Eguaras, Raquel; Elorz Domezain, Margarita; Villanueva Orbaiz, María Luisa; Gestión de Empresas; Enpresen Kudeaketa
    En este trabajo se analiza la importancia de los atributos extrínsecos en la elección del consumidor para la categoría del espárrago blanco, prestando especial atención a la influencia del origen y a la de la denominación de origen espárrago de Navarra. Para ello, se diseña un experimento que incluye 18 pantallas de elección con alternativas formadas por combinaciones de dichos atributos. Los resultados se analizan mediante un modelo logit multinomial que permite valorar la importancia de los atributos. Mediante una segmentación latente se controla la heterogeneidad y detectamos segmentos diferenciados en el conjunto de los consumidores.
  • PublicationOpen Access
    Understanding multi-channel banking customers
    (Elsevier, 2009-11-17) Cortiñas Ugalde, Mónica; Chocarro Eguaras, Raquel; Villanueva Orbaiz, María Luisa; Gestión de Empresas; Enpresen Kudeaketa; Institute for Advanced Research in Business and Economics - INARBE
    This paper contributes to the knowledge of the impact of the multi-channel strategy by analyzing its effects on one key aspect of the behavior of financial services customers. We analyze the factors influencing the extent of multi-channel shopping. Using a customer database, the study estimates one latent class regression model to control for heterogeneity, finding that customers' acquisition of diverse financial products and services and the total number of financial services are antecedents of multi-channel behavior. The study contributes a new measure to better assess the level of multi-channel consumer behavior.