Aprendizaje cooperativo en contabilidad
Date
Authors
Director
Publisher
Project identifier
Abstract
En la actualidad la desmotivación en las aulas es un problema habitual. Uno de los factores causantes es la poca renovación de las metodologías tradicionales basadas en clases magistrales y actividades individuales. Por eso, distintos autores impulsan la aplicación de nuevas metodologías como el aprendizaje cooperativo, con el que los alumnos se sienten motivados, adquieren competencias sociales y aprenden a trabajar en equipo entre otros aspectos. El principal objetivo de este proyecto es comprobar la eficacia de la metodología de aprendizaje cooperativo. Gestión Administrativa Los resultados de dicha investigación confirman la eficacia de la metodología de aprendizaje cooperativo frente a la metodología tradicional.
Nowadays lack of motivation in the classroom is a common problem. One of the causing factors is the little/poor renovation of traditional methodologies, based on lectures and individual activities. Therefore, various authors encourage the application of new methodologies such as cooperative learning, with which students feel motivated, achieve social skills and learn to work together among other aspects. The main objective of this project is to test the effectiveness of cooperative learning methodology. For that we have carried out an experiment with students of "Accounting Techniques" from first year of Administrative Management to contrast the use of traditional methodology and cooperative learning. The results of this investigation confirm the effectiveness of cooperative learning methodology versus traditional methodology.
Description
Keywords
Department
Faculty/School
Degree
Doctorate program
item.page.cita
item.page.rights
Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.