Publication: Encouraging English oral production in Early Childhood Education with picturebooks and storytelling
Date
Authors
Director
Publisher
Project identifier
Abstract
El presente Trabajo de Fin de Grado presenta el estudio de una intervención en el aula de Educación Infantil, basándose en la pregunta “¿Puede el uso de cuentos ilustrados favorecer la producción oral en L2 del alumnado de Educación Infantil?” y estudiando sus resultados. Esta propuesta se llevará a cabo basándose sobre todo en el Método Artigal (1996) y la técnica “Storytelling”. El estudio se desarrollará en un aula de segundo curso del segundo ciclo de Educación Infantil de un colegio concertado de Pamplona (Navarra), utilizando como material principal de la propuesta un cuento de elaboración propia “Leo’s Day in the School” con el que se trabajará la adquisición de vocabulario y frases en L2 basadas en la rutina diaria del alumnado, adquiriendo así unos resultados muy positivos en su implementación.
Early partial immersion schools need to find ways to encourage students’ oral production to foster FL learning. Using stories as means to increase the language of routines among very young learners (VYL) seems to have obtained positive results. Given that, the current study investigates whether following Artigal’s method to tell a story that contains everyday classroom language to a group of 24 students in a second-year classroom of the second cycle of Infant Education at a Charter School in Pamplona (Navarre), promotes increased FL use measured as a higher number of words and phrases from their daily routine. Students were told the story for 4 days and the phrases were additionally supported through the use of visual scaffolding (flashcards, puppets…). The results show that the use of this method combined with their routines was completely effective.
Description
Keywords
Department
Faculty/School
Degree
Doctorate program
item.page.cita
item.page.rights
Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.