Reflexión metalingüística y sistematización gramatical del alumnado de secundaria en una secuencia didáctica de gramática sobre habitualidad

dc.contributor.authorLlamazares Prieto, Teresa
dc.contributor.authorGarcia Vidal, Pilar
dc.date.accessioned2024-03-27T09:28:09Z
dc.date.available2024-03-27T09:28:09Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractEste estudio presenta los resultados del análisis de las producciones textuales realizadas por dos grupos de alumnos de 1.º de ESO para comprobar hasta qué punto la reflexión metalingüística puede mejorar el aprendizaje de lenguas y la expresión escrita. La metodología utilizada es cualitativa y responde a la investigación-acción. Las producciones analizadas son de dos tipos: borradores, revisiones y cartas, en que el alumnado usa los conocimientos gramaticales objeto de estudio; y documentos de síntesis e informes, en los que reflexiona sobre los elementos gramaticales que ha utilizado. Las conclusiones obtenidas permiten afirmar que los documentos de síntesis y los informes promueven la reflexión metalingüística y que la comprensión del funcionamiento de la lengua no siempre va unida a un dominio del metalenguaje. Además, observamos que el contraste entre las lenguas favorece su aprendizaje y que el profesorado tiene un papel fundamental en el desarrollo de la reflexión metalingüística.es_ES
dc.description.abstractAzterlan honek DBHko 1. mailako bi ikasle taldek egindako testu-ekoizpenen azterketaren emaitzak aurkezten ditu, hausnarketa metalinguistikoak hizkuntzen ikaskuntza eta idatzizko adierazpena zenbateraino hobe ditzakeen egiaztatzeko. Metodologia kualitatiboa erabili da, eta ikerketa-ekintza izan du oinarri. Bi motatako ekoizpenak aztertu dira: batetik, zirriborroak, berrikuspenak eta gutunak, non ikasleek aztertu nahi diren ezagutza gramatikalak erabiltzen baitituzte; eta, bestetik, sintesi-dokumentuak eta txostenak, non ikasleek erabilitako elementu gramatikalei buruz hausnartzen baitute. Ateratako ondorioei esker, esan daiteke sintesi- dokumentuek eta txostenek hausnarketa metalinguistikoa sustatzen dutela, eta hizkuntzak nola funtzionatzen duen ulertzea, berriz, ez doala beti lotuta metahizkuntza menderatzearekin. Gainera, ikusi dugu hizkuntzak alderatzeak haien ikaskuntza errazten duela eta irakasleek funtsezko zeregina dutela hausnarketa metalinguistikoaren garapenean.Azterlan honek DBHko 1. mailako bi ikasle taldek egindako testu-ekoizpenen azterketaren emaitzak aurkezten ditu, hausnarketa metalinguistikoak hizkuntzen ikaskuntza eta idatzizko adierazpena zenbateraino hobe ditzakeen egiaztatzeko. Metodologia kualitatiboa erabili da, eta ikerketa-ekintza izan du oinarri. Bi motatako ekoizpenak aztertu dira: batetik, zirriborroak, berrikuspenak eta gutunak, non ikasleek aztertu nahi diren ezagutza gramatikalak erabiltzen baitituzte; eta, bestetik, sintesi-dokumentuak eta txostenak, non ikasleek erabilitako elementu gramatikalei buruz hausnartzen baitute. Ateratako ondorioei esker, esan daiteke sintesi- dokumentuek eta txostenek hausnarketa metalinguistikoa sustatzen dutela, eta hizkuntzak nola funtzionatzen duen ulertzea, berriz, ez doala beti lotuta metahizkuntza menderatzearekin. Gainera, ikusi dugu hizkuntzak alderatzeak haien ikaskuntza errazten duela eta irakasleek funtsezko zeregina dutela hausnarketa metalinguistikoaren garapenean.eu
dc.description.abstractThis study reports the results of the analysis of two groups of 1st of ESO students’ textual productions to examine to what extent metalinguistic awareness can improve language learning and written expression. The methodology we have used is qualitative and responds to action research. The productions analysed are of two types: drafts, revisions, and letters, in which the students use the grammatical elements under study; and summary documents and reports, in which they reflect on the grammatical elements they have used. The conclusions obtained enable us to affirm that the summary documents and the reports promote metalinguistic awareness and that understanding how language works is not always related to a mastery of metalanguage. These results also indicate that the contrast between languages favours their learning and that teachers play a fundamental role in the development of learners’ metalinguistic competence.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.doi10.48035/rhsj-fd.23.3
dc.identifier.issn2386-9143
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/47794
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoaes
dc.relation.ispartofHUARTE DE SAN JUAN. Filología y Didáctica de la Lengua N. 23 / Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika 23 Z. Pamplona: Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2023. Págs. 37-63es
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.48035/rhsj-fd.23.3
dc.rightsLicencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es/
dc.subjectSecuencias didácticas de gramáticaes_ES
dc.subjectReflexión metalingüísticaes_ES
dc.subjectContraste interlingüísticoes_ES
dc.subjectEnseñanza y uso de la gramáticaes_ES
dc.subjectAprendizaje de lenguases_ES
dc.subjectGramatikako sekuentzia didaktikoakeu
dc.subjectHausnarketa metalinguistikoaeu
dc.subjectAlderaketa interlinguistikoaeu
dc.subjectGramatikaren irakaskuntza eta erabileraeu
dc.subjectHizkuntzen ikaskuntzaeu
dc.subjectDidactic grammar sequencesen
dc.subjectMetalinguistic awarenessen
dc.subjectInterlinguistic contrasten
dc.subjectGrammar instruction and useen
dc.subjectLanguage learningen
dc.titleReflexión metalingüística y sistematización gramatical del alumnado de secundaria en una secuencia didáctica de gramática sobre habitualidades_ES
dc.title.alternativeMetalinguistic reflection and grammatical systematization of secondary school students in a didactic grammar sequence on habitualityen
dc.title.alternativeBigarren hezkuntzako ikasleen hausnarketa metalinguistikoa eta sistematizazio gramatikala, ohikotasunari buruzko gramatikako sekuentzia didaktiko bateaneu
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Llamazares _Reflexión.pdf
Size:
726.47 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: