Poesiarekin gozatzen eta ikasten: poesia lantzeko proposamen didaktikoa
Fecha
2019Autor
Director
Versión
Acceso abierto / Sarbide irekia
Tipo
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
Impacto
|
nodoi-noplumx
|
Resumen
El
presente Trabajo Fin de Máster desarrolla una unidad didáctica para trabajar la poesía
en 4° de la ESO.
En esta unidad se trabajarán sus características, funciones, autores e
historia. Por otra parte, el trabajo de este género ayudará a mejorar la competencia
lingüística del alumno-a (expresión oral y escrita, el lenguaje simbólico, el
e ...
[++]
El
presente Trabajo Fin de Máster desarrolla una unidad didáctica para trabajar la poesía
en 4° de la ESO.
En esta unidad se trabajarán sus características, funciones, autores e
historia. Por otra parte, el trabajo de este género ayudará a mejorar la competencia
lingüística del alumno-a (expresión oral y escrita, el lenguaje simbólico, el
enriquecimiento en el
vocabulario...), y la expresión de sus sentimientos.
Previamente a la realización de dicha unidad se expondrá una parte teórica en la que se
ha hecho una investigación sobre la literatura y la poesía juvenil vasca, la didáctica de la poesía en la ESO y la
importancia de la poesía en la vida y en la mejoría del aprendizaje
de la lengua.
Asimismo, se explicarán los contenidos, objetivos, competencias y capacidades que se
quieren conseguir en ella, y la metodología y recursos que se han utilizado. También se
presentarán los resultados de las actividades realizadas en el instituto Ochoa de Olza.
Una vez presentada la Unidad Didáctica
y
teniendo en cuenta tanto la parte teórica
como la práctica, se darán a conocer algunas conclusiones sobre la didáctica de la
poesía en Educación Secundaria Obligatoria. [--]
Jarraian aurkezten den Master Bukaerako Lanean
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako
4. mailan
poesi
a lantzeko unitate didaktikoa garatu da. Unitatean
zehar
generoaren
ezaugarriak, funtzioak,
zenbait autore
eta historia landuko dira. Bestalde, genero honen
lanketak ikasleari bere
gaitasun linguistikoa (ahozko zein idatzizko adierazpena,
hizkuntza sinbolikoa ...
[++]
Jarraian aurkezten den Master Bukaerako Lanean
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako
4. mailan
poesi
a lantzeko unitate didaktikoa garatu da. Unitatean
zehar
generoaren
ezaugarriak, funtzioak,
zenbait autore
eta historia landuko dira. Bestalde, genero honen
lanketak ikasleari bere
gaitasun linguistikoa (ahozko zein idatzizko adierazpena,
hizkuntza sinbolikoa, hiztegia aberastea
...) eta sentimenduen
zein emozioen
adierazpena hobetzen lagunduko
dio.
Unitatearen garapenari heldu aurretik,
lehenik eta behin euskal gazte literaturaren eta
gazte poesiaren gaineko sarrera bat aurkeztuko da, aurretik gai hau jorratu duten lanen
inguruko berrikuspen labur bat eginez. Sarreraren ostean DBHn literaturaren eta
poesiaren lanketa nolakoa den azalduko da, gaian adituak direnen ikerketak jarraituz.
Azkenik, atal teorikoari amaiera emateko, poesiak bai bizitzarako eta baita hizkuntza
gaitasuna hobetzeko ere izan dezakeen garrantzia azalduko da.
Ondoren, unitate didaktikoan lortu nahi izan diren edukiak, helburuak eta gaitasunak eta
horretarako erabilitako metodologia eta baliabideak azalduko dira. Bestetik, Ochoa de
Olza ikastetxean praktikan jarritako jardueren azalpena ere emango da.
Behin unitate didaktikoa aurkeztuta,
amaitzeko,
atal teorikoa eta atal praktikoa aintzat
harturik,
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan egiten den
poesiaren
gineko lanketaren eta
didaktikaren gainean zenbait
ondorio aurkeztuko dira. [--]
This End of Master's Paper develops a didactic unit to work on poetry in the 4th year of
Secondary school. In this unit we will work on its characteristics, functions, authors
and history. On the other hand, the work of this genre will help to improve the
pupils‘
linguistic competence (oral and written expression, the symbolic language, the
enrichment ...
[++]
This End of Master's Paper develops a didactic unit to work on poetry in the 4th year of
Secondary school. In this unit we will work on its characteristics, functions, authors
and history. On the other hand, the work of this genre will help to improve the
pupils‘
linguistic competence (oral and written expression, the symbolic language, the
enrichment in the vocabulary...), and the expression of their feelings.
Prior to this unit, a theoretical part will be presented in which research has been carried
out
on Basque literature and youth poetry, the didactics of poetry in Secondary school,
the importance of poetry in life and in the improvement of the language learning.
It will also explain the contents, objectives, skills and abilities that are to be achieved in
it, as well as the methodology and resources that have been used. The results of the
activities carried out at the Ochoa de Olza Institute will also be presented.
Once the Didactic Unit has been presented and taking into account both the theoretical
and practical parts, some conclusions on the didactics of poetry in Compulsory
Secondary Education will be made known. [--]
Materias
Literatura juvenil,
Poesía juvenil,
Propuesta didáctica,
Competencia lingüística,
Euskera,
Gazte literatura,
Gazte poesia,
Proposamen didaktikoa,
Hizkuntza gaitasuna,
Euskara,
Juvenile literature,
Juvenile poetry,
Didactic proposal,
Linguistic competence,
Basque
Titulación
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra /
Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan