Martín Sánchez, David2024-07-232024-07-232024https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/50428Este Trabajo Final de Grado aborda una propuesta didáctica con cinco secuencias pedagógicas para alumnado con altas capacidades intelectuales en el aula de inglés como lengua extranjera (ILE) en la educación primaria (de 6 a 12 años), haciendo hincapié en el desarrollo emocional del alumnado. El trabajo aborda las cualidades especiales de estos estudiantes, sus habilidades específicas para aprender inglés y su desarrollo emocional tanto en el entorno escolar como en sociedad. El marco teórico proporciona una base sólida para comprender este fenómeno y la propuesta didáctica desarrollada pretende mejorar la experiencia de aprendizaje de estos estudiantes y aumentar el número de herramientas educativas desarrolladas en el aula.This Final Degree Project addresses a didactic proposal of five pedagogical sequences for students with high intellectual abilities in the context of English as a Foreign Language (EFL) education in the sixth grade of primary education (11-12 years old), emphasizing their emotional development. The dissertation focuses on the special qualities of these students, their specific abilities to learn English, and their emotional development both in the school environment and in society. Although the theoretical framework provides a solid basis for understanding this phenomenon, the didactic proposal developed aims to improve the learning experience of these students and increase the number of educational tools developed in the classroom.95 p.application/pdfengAltas capacidades intelectuales (AACC)Desarrollo emocionalInglés como lengua extranjera (ILE)Educación PrimariaPropuesta didácticaHigh intellectual abilitiesEmotional developmentEnglish as a foreign language (EFL)Primary EducationDidactic proposalEmotional development of children with high intellectual abilities in the EFL classroom: a didactic proposalinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis2024-07-18info:eu-repo/semantics/openAccess