Villarreal Olaizola, IzaskunGómez Lacabex, EstherGallardo del Puerto, FranciscoMartínez Adrián, MaríaGutiérrez Mangado, María Juncal2022-02-182022-02-1820201576-635710.18172/jes.3969https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/42242Este estudio explora el efecto de realizar ejercicios en Hot Potatoes sobre la utilización de los tiempos verbales de tres grupos de diferente nivel de inglés como Lengua Extranjera, ILE, - B2 (intermedio alto), C1 y C2. Para ello, se midió la utilización de los tiempos verbales antes y después del tratamiento. Este consistió en completar ejercicios en Hot Potatoes y acceder a explicaciones teóricas sobre los usos y funciones de los tiempos verbales. Los resultados indicaron que la intervención solo fue beneficiosa para el grupo de C1, ya que los otros dos grupos no experimentaron mejoras significativas. Los resultados, por lo tanto, solo sustentan parcialmente los beneficios del Aprendizaje de Lenguas Asistido por Ordenador (ALAO) para la mejora de la gramática y remarcan la importancia de considerar el nivel de competencia lingüística al diseñar experiencias ALAO. Finalmente, se sugiere que, para aumentar su incidencia, estas prácticas deberían ser más personalizadas y dinámicas y estar mejor integradas.Few studies have gauged the effects of Computer Assisted Language Learning –CALL– on the verbal accuracy of students. The current study explores the use of Hot Potatoes JCloze-type exercises as supplementary classroom work to enhance the English tense accuracy of university students enrolled in three EFL proficiency level courses -high-intermediate (B2) and advanced (C1 and C2). Tense marking was measured before and after a period of autonomous, self-paced CALL work in which students could access theoretical information and practiced with Hot Potatoes exercises. The comparisons revealed that the experience was mainly beneficial for the C1 level course group, the other two experimenting non-significant gains. Results only partially support a boosting effect of CALL additional practice. They also suggest that proficiency should be taken into consideration as it can affect the effect of treatment as not all the proficiency level courses experienced advantages. Alternatives to improve effectiveness are then suggested.25 p.application/pdfengCreative Commons Reconocimiento 4.0 InternacionalILEALAOGramáticaProficienciaTiempos verbalesNivelCALLTensesProficiencyGrammarTechnologyEfLHot Potatoes activities to improve grammatical accuracy across different proficiency coursesHot potatoes para la mejora de los tiempos verbales en cursos de distintos niveles lingüísticosinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/openAccess