Iriarte Martínez de Lecea, Xabier2014-09-152014-09-152014https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/12666Sektore ekonomiko batzuek errentagarritasun maila altuez gozatzen dute. Beste batzuetan, aldiz, biziraupena lortzeko arazo larriak izaten dituzte enpresek. Gradu azkeneko lan honen helburua airelineen sektorearen lehia aukerak zehaztea izango da, kostu baxuko segmentuan arreta handia ipiniz. Sektore baten errentagarritasun aukerak makroingurune izeneko faktore orokorrek (ekonomi-zikloak, legedia, sozietateen balioak etabar) baino, bereiziki, zehatzagoak diren eta estrategian zuzeneko eragina duten faktoreek finkatzen dute (halaber, lehiakide berrien sarrera mehatxua, bezero zein hornitzaileek inposa ditzaketen baldintzak eta horrelakoak). Analisia hasi baino lehen, honako galderak etor dakizkiguke burura: Nolakoa da hazkundea sektorean? Aztergai dugun industria segmentu desberdinetan bana al daiteke? Enpresa gutxi batzuek kontrolatzen dute merkatua, ala merkatu kuota orekatuta dago? Nola erantzuten diete heldutasun aroan dauden airelineek hazkunde tasa handiak dauzkaten konpainiei? Zuzendaritza estrategi kurtsoetan ikusitako tresnak erabilita, honako galderak, eta askoz gehiago, erantzuten saiatuko garaSome sectors have experienced high rentability levels, while in others, companies struggle to survive in their sector. The purpose of this thesis is to establish which are, if any, the growth opportunities in the airline sector. Some environmental factors, as overal economic situation, legal framework, society’s values and mores is the case, may exert a significative influence in a sector profitability. However, those factors related to sector rivalry (threat of new competitors’ entrance, suppliers’ bargaining power and the like) tend to be much more determining in a sector’s economic and strategic performance. Thus, using some appropiated tools acquiered in strategic management courses, we will determine whether it is worth going into this sector or notapplication/pdfeusEstrategia competitivaAerolíneas de bajo costoCompañías aéreas tradicionalesSector aéreoEstrategia konpetitiboaKostu baxuko airelineakOhiko aireko konpainiakAireko sektoreaCompetitive strategiesLow cost carriersTraditional airlinesAirline sectorAire sektorearen analisia: kostu baxuko segmentuan arreta bereziarekininfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis2014-09-10info:eu-repo/semantics/openAccess