Condearena González, Itxaso2024-08-092024https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/50661Esta tesis analiza el marketing de Barbie La Película (2023) a través de métodos cualitativos y cuantitativos, examinando la historia de la marca y su liderazgo en la industria. El estudio explora las diferentes campañas promocionales llevadas a cabo para la película y la respuesta del público. Asimismo, investiga la opinión pública sobre Barbie y el impacto de la película en ella. Los resultados del análisis indican que la película y sus esfuerzos de marketing mejoraron la opinión pública, posicionando a Barbie como una marca más inclusiva y empoderadora. Además, el estudio explora posibles sesgos, como una relación entre las mujeres y una mejor opinión de Barbie, y un mayor uso de las redes sociales con la conversación creada sobre la obra en las plataformas como causa de haber visto la película, aunque no se demostraron relaciones directas.This thesis analyzes the promotional campaign of the 2023 live-action Barbie film through qualitative and quantitative methods, examining the brand's history and industry leadership. The study explores the different promotional campaigns carried out for the film and the audience’s response. Similarly, it investigates the public opinion on Barbie and the movie’s impact on it. The analysis results indicate that the film and its marketing efforts improved public opinion, positioning Barbie as a more inclusive and empowering brand. In addition, the study explores possible biases, such as a relation between women and a better opinion of Barbie, and greater use of social media with the conversation created about the work on the platforms as a cause of having seen the film, although no direct relationships were demonstrated.38 p.application/pdfengBarbieMarketingMoviePromotional campaignSocial mediaPublic opiniónDiversityInclusivityEngagementThe Barbie marketing strategyinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis2024-08-08info:eu-repo/semantics/embargoedAccess