Gaspar Arraiza, Artzai2025-03-192025-03-192024-12-30Gaspar, A. (2024). Kontzientzia metalinguistikoa eta eleaniztasuna: berrikusketa bibliografiko bat. Fontes Linguae Vasconum: Studia et Documenta, (138), 649-676. https://doi.org/10.35462/flv138.9.0046-435X10.35462/flv138.9https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/53778Esta investigación presenta una revisión bibliográfica sobre la conciencia metalingüística. Partiendo de las definiciones del metalenguaje y de la conciencia, se define la conciencia metalingüística y sus sub-conciencias: fonológica, ortográfica, morfológica, pragmática y semántica. Asimismo, se discute la relación entre la conciencia metalingüística y el desarrollo de la competencia lectora, así como las relaciones con el multilingüismo y las transferencias inter-lingüísticas. Para ello, se revisan 43 trabajos de investigación. Para concluir, se resumen y discuten los contenidos teóricos expuestos poniendo el foco en la didáctica de la lengua y en el profesorado.Ikerketa honek kontzientzia metalinguistikoari buruzko berrikusketa bibliografiko bat eskaintzen du. Metahizkuntzaren eta kontzientziaren definizioetatik abiatuz, kon-tzientzia metalinguistikoa definitzen da eta bere azpi-kontzientziak teorizatzen dira: fonologikoa, ortografikoa, morfologikoa, pragmatikoa eta semantikoa. Era berean, kontzientziak irakurmenaren garapenarekin daukan erlazioa aztertzen da, baita eleaniztasunarekin eta transferentzia inter-linguistikoekin dauzkan harremanak ere. Horretarako, 47 ikerlanetako zehaztapenak analizatzen eta eztabaidatzen dira. Amaie-ran, oinarri teorikoak laburbiltzen eta eztabaidatzen dira fokua hizkuntzaren didakti-kan eta irakasleengan jarririk.This study offers a comprehensive literature review on the concept of metalinguistic awareness. It begins by exploring the foundational definitions of metalanguage and awareness, subsequently defining metalinguistic awareness and its specific subcatego-ries: phonological, orthographic, morphological, pragmatic, and semantic awareness. Furthermore, the review examines the interplay between metalinguistic awareness and the development of reading proficiency, alongside its connections to multilingualism and cross-linguistic transfer. To achieve these objectives, 47 scientific articles are ana-lyzed. The theoretical findings are synthesized and critically discussed with an emphasis on their implications for language didactics and pedagogical practices for educators.application/pdfeus© 2024 Artzai Gaspar. Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.Conciencia metalingüísticaLecturaMetalenguajeDidáctica de la lenguaMultilingüismoKontzientzia metalinguistikoaIrakurmenaMetahizkuntzaHizkuntzaren didaktikaEleaniztasunaMetalinguistic awarenessReadingMetalanguageLanguage didacticsMultilingualismKontzientzia metalinguistikoa eta eleaniztasuna: berrikusketa bibliografiko batLa competencia metalingüística y el multilingüismo: una revisión bibliográficaMetalinguistic competence and multilingualism: a literature reviewinfo:eu-repo/semantics/article2025-03-19info:eu-repo/semantics/openAccess