Urriza Larrayoz, Saioa2013-11-062013-11-062013https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/8194El cambio de pañal es una actividad diaria y usual en la escuela infantil, y me ha parecido importante reflexionar sobre ello entendiéndolo como actividad educativa. Para profundizar en el tema, me he basado en la teoría de Emmi Pikler, ya que le concede una especial importancia a este momento educativo. Teniendo en cuenta estas ideas y lo que he podido observar en la práctica, si el cambio de pañal se hace de la manera adecuada, servirá para establecer o consolidar la relación afectiva entre educador/a y niño/a. Así que el adulto tendrá que tener esto en cuenta, de cara a favorecer el desarrollo motor, psicológico y emocional del niño o niña. En este sentido, los conceptos que tendremos que tener en cuenta por su relevancia en el cambio de pañal serán: el movimiento libre, autonomía, dependencia, espacio, tiempo, miradas, gestos, palabras y actitudes corporales. En conclusión, en este trabajo se hace un acercamiento teórico a cada uno de esos aspectos, y una reflexión sobre cada uno de ellos.Pixoihalaren aldaketa haur eskoletako jarduera ohikoa eta egunerokoa da eta honen inguruko hausnarketa garatuko dut lan honetan, hezkuntza jarduera garrantzitsua iruditzen zait eta. Gaiaren inguruan sakontzeko, E. Pikler pediatraren teorian oinarrituko naiz, momentu honi sekulako garrantzia eman baitzion. Teoria honen eta egindako lan enpirikoan ikusi dudanaren arabera, pixoihalaren aldaketa egokiaren bidez, heldu eta haurraren arteko erlazio afektibo sakona sortu eta finkatu egiten da, eta helduak helburu hori izan beharko du, haurraren garapen motor, psikologiko eta emozionala baimentzeko. Horretarako, momentu berezi horretan parte hartzen duten hainbat esparru azalduko ditut, bakoitza nola, noiz eta zer modutan erabiltzen den hausnartuz. Kontuan hartu behar diren oinarrizko kontzeptuak dira, besteak beste: haurraren mugimendu askeak, autonomia, menpekotasuna, iniziatiba, espazioa, denbora, begirada, keinuak, hitzak eta gorputza jarrerak. Beraz, horien inguruko hurbilpen teorikoa eta haur eskolan garatutako lan enpirikoan oinarritutako hausnarketa egingo dut lan honetan.The nappy changing is a very usual activity in infant education. In my opinion, we should think about it as an educational activity. I have based my research on Emmi Pikler’s theory, because she attributes a lot of importance to this moment. To make this work, I have taken into account those ideas as well as the results of the observation work I have done. Concerning to this, changing the nappy is an appropriate moment to make or consolidate the relationship between the adult and the child. Therefore, adult would have to take care about this, because his main aim has to be the physical, cognitive and emotional development of children. Consequently, we have to take into account some aspects related to change the nappy, specifically: free movement, autonomy, dependence, space, time, gaze, gestures, words and postures or body attitudes. As a result, in this research work I’m going to speak about them, taking into account Emmi Pikler’s theory and the results of my observations.application/pdfeusCambio del pañalComunicación entre educador y niñoLibertad de movimientoProfesionalidadEmmi PiklerPixoihalaren aldaketaHezitzaile eta haurraren arteko komunikazioaMugimendu askatasunaProfesionaltasunaEmmi PiklerNappy changingCommunication between educator and childFree movementProfessionalismEmmi PiklerKoreografia eta dantza: pixoihalaren aldaketa haur eskolanDanza y coreografía: el cambio de pañal en la escuela infantilinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis2013-11-04info:eu-repo/semantics/openAccess