Bello Pintado, AlejandroBianchi, Carlos2020-03-062020-03-0620180718-528610.4067/S0718-52862018000200203https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/36436Se analiza la relación entre la diversidad educativa horizontal (DEH) y el desempeño innovador de las empresas, considerando el efecto de la DEH tanto en la propensión a innovar como en la intensidad innovadora de la empresa. Asimismo, se contrasta la hipótesis de que la estructura organizativa de la empresa modera dicha relación. Se usan datos de panel de la Encuesta de Actividades de Innovación de Uruguay entre 2006 y 2012. La DEH tiene escasa asociación con el desempeño innovador de la empresa. Las formas avanzadas de organización de la empresa tienen un efecto moderador positivo en dicha relación solo cuando se trata de empresas que alcanzan innovaciones radicales.This paper analyses the relationship between horizontal educational diversity (HED) and firm innovation performance, both in the propensity to innovate and the intensity of innovation in firm performance. Moreover, we hypothesise that the organizational structure of the firm moderates this relationship. Using panel data from the Uruguayan Innovation Survey 2006-2012, econometric estimates show that HED is barely associated with innovation performance in products and processes. We found that advanced organisational structures of the firm positively moderate the former relationship, but only for firms achieving radical innovations.28 p.application/pdfengCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)Diversidad educativaEstructura organizacionalDesempeño innovadorUruguayEducational diversityOrganizational structureInnovation performanceUruguayEducational diversity, organizational structure and innovation performance: evidence from Uruguayan industryDiversidad educativa, estructura organizacional y desempeño innovador: evidencia de la industria uruguayainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/openAccessAcceso abierto / Sarbide irekia