Browsing by UPNA Author "Lizasoain Iriso, María Inmaculada"
Now showing items 1-19 of 19
-
Achieving transfer from mathematics learning
The question of transfer is a special challenge in mathematics teaching because the wide range and fragmentation of the curricula have in many cases fostered an instrumental understanding, which makes transfer difficult ... -
Addressing the issue of trust in elementary teachers' Maths-specific education: ANFoMAM project
To improve primary school teachers' maths-specific education at university, our project will develop a series of workshops, as ready-to-use instruments, which closely consider children's way of learning and their relationship ... -
Crecer con las matemáticas: talleres experienciales de matemáticas para la formación de profesores de escuela infantil y primaria. Guía didáctica para el docente formador
Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ... -
Crescere con la matematica: officine esperienziali di matematica per la formazione degli insegnanti della scuola dell'infanzia e primaria. Guida didattica per docenti e formatori
Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ... -
La educación centrada en el encuentro como forma singular de innovación
Antes de hablar de innovación educativa, necesitamos determinar qué entendemos por perfeccionar tanto el acto educativo como el proceso de crecimiento de las personas involucradas en él. Inspirados por la forma ... -
Geometrical aggregation of finite fuzzy sets
A fuzzy set on a finite universe can be interpreted as a vector in a unit cube. This gives rise to a huge variety of approaches in order to aggregate finite fuzzy sets or to modify a given one. We analyze several geometrical ... -
Growing with mathematics: experiential math workshops for education of pre-school and primary school teachers a teaching guide for professional development and instruction of future teachers
Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ... -
The interval-valued Choquet integral based on admissible permutations
Aggregation or fusion of interval data is not a trivial task, since the necessity of arranging data arises in many aggregation functions, such as OWA operators or the Choquet integral. Some arranging procedures have been ... -
Orness for idempotent aggregation functions
Aggregation functions are mathematical operators that merge given data in order to obtain a global value that preserves the information given by the data as much as possible. In most practical applications, this value is ... -
Orness for real m-dimensional interval-valued OWA operators and its application to determine a good partition
Ordered Weighted Averaging (OWA) operators are a profusely applied class of averaging aggregation functions, i.e. operators that always yield a value between the minimum and the maximum of the inputs. The orness measure ... -
Orness measurements for lattice m-dimensional interval-valued OWA operators
Ordered weighted average (OWA) operators are commonly used to aggregate information in multiple situations, such as decision making problems or image processing tasks. The great variety of weights that can be chosen to ... -
Perché la matematica nella scuola dell'infanzia e nella scuola primaria. Insegnanti in formazione iniziale e in servizio di fronte all'universo matematico
Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ... -
Por qué trabajar las matemáticas en la escuela infantil y primaria. Visión de las matemáticas entre profesores en formación inicial y continua
Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ... -
Pourquoi travailler les mathématiques à l'école primaire. Vision des mathématiques chez les enseignants en formation initiale et continue
Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ... -
Some characterizations of lattice OWA operators
Ordered Weighted Averaging (OWA) operators are a family of aggregation which fusion data. If the data are real numbers, then OWA operators can be characterized either as an special kind of Choquet integral or simply as an ... -
S’épanouir avec le mathématiques: ateliers mathématiques pour la formation des professeurs des écoles. Guide didactique pour les formateurs
Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ... -
What kind of school organizational decisions serve to enhance sustainable personal and social growth?
Sustainable decisions in education are those which pursue long-term achievements for students. In many cases, the principals of the schools are those who must make these decisions. In this paper we explore some of the ... -
Why we should work on mathematics in pre-school and primary school. An analysis of preservice and in-service school teachers’ views of mathematics
Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ...