Now showing items 1-14 of 14

    • An axiomatic approach to finite means 

      Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Candeal, Juan Carlos; García Catalán, Olga Raquel Upna; Giarlotta, Alfio; Induráin Eraso, Esteban Upna Orcid (Elsevier, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      In this paper we analyze the notion of a finite mean from an axiomatic point of view. We discuss several axiomatic alternatives, with the aim of establishing a universal definition reconciling all of them and exploring ...
    • Binary relations coming from solutions of functional equations: orderings and fuzzy subsets 

      Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Miguel Turullols, Laura de Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Induráin Eraso, Esteban Upna Orcid; Abrísqueta Usaola, Francisco Javier Upna (World Scientific Publishing Company, 2017)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      We analyze the main properties of binary relations, defined on a nonempty set, that arise in a natural way when dealing with real-valued functions that satisfy certain classical functional equations on two variables. We ...
    • Crecer con las matemáticas: talleres experienciales de matemáticas para la formación de profesores de escuela infantil y primaria. Guía didáctica para el docente formador 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Scaramuzzo, Gilberto; Subania, Fulvia; Regoliosi, Luigi; Calabrese, Francesca; Mazzitelli, Ana; Migliucci, Maria Cristina; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Agudo Carnicer, Almudena; Gil Clemente, Ana Cristina; Marcuello Servós, Chaime; Paricio Abadías, Rebeca (2022)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ...
    • Crescere con la matematica: officine esperienziali di matematica per la formazione degli insegnanti della scuola dell'infanzia e primaria. Guida didattica per docenti e formatori 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Scaramuzzo, Gilberto; Subania, Fulvia; Regoliosi, Luigi; Calabrese, Francesca; Mazzitelli, Ana; Migliucci, Maria Cristina; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Agudo Carnicer, Almudena; Gil Clemente, Ana Cristina; Marcuello Servós, Chaime; Paricio Abadías, Rebeca (2022)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ...
    • Geometrical aggregation of finite fuzzy sets 

      Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Induráin Eraso, Esteban Upna Orcid; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; Raventós Pujol, Armajac Upna Orcid; Valero, Óscar (Elsevier, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      A fuzzy set on a finite universe can be interpreted as a vector in a unit cube. This gives rise to a huge variety of approaches in order to aggregate finite fuzzy sets or to modify a given one. We analyze several geometrical ...
    • Growing with mathematics: experiential math workshops for education of pre-school and primary school teachers a teaching guide for professional development and instruction of future teachers 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Scaramuzzo, Gilberto; Subania, Fulvia; Regoliosi, Luigi; Calabrese, Francesca; Mazzitelli, Ana; Migliucci, Maria Cristina; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Agudo Carnicer, Almudena; Gil Clemente, Ana Cristina; Marcuello Servós, Chaime; Paricio Abadías, Rebeca (2022)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ...
    • New trends on the numerical representability of semiordered structures 

      Abrísqueta Usaola, Francisco Javier Upna; Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Miguel Velasco, Juan Ramón de Upna Orcid; Estevan Muguerza, Asier Upna Orcid; Induráin Eraso, Esteban Upna Orcid; Zudaire Sarobe, Margarita Upna; Agud, L.; Candeal, Juan Carlos; Díaz, S.; Martinetti, D.; Montes Rodríguez, Susana; Gutiérrez García, J. (EUSFLAT, 2012)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      We introduce a survey, including the historical background, on di erent techniques that have recently been issued in the search for a characterization of the representability of semiordered structures, in the sense of ...
    • On the structure of acyclic binary relations 

      Rodríguez Alcantud, José Carlos; Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Candeal, Juan Carlos; García Catalán, Olga Raquel Upna; Induráin Eraso, Esteban Upna Orcid (Springer, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      We investigate the structure of acyclic binary relations from different points of view. On the one hand, given a nonempty set we study real-valued bivariate maps that satisfy suitable functional equations, in a way that ...
    • Perché la matematica nella scuola dell'infanzia e nella scuola primaria. Insegnanti in formazione iniziale e in servizio di fronte all'universo matematico 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Naponiello, Gaia C.M.; Scaramuzzo, Gilberto; Regoliosi, Luigi; Mazzitelli, Ana; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Moler Cuiral, José Antonio Upna Orcid; Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Marcuello Servós, Chaime (2021)   Informe / Txostena  OpenAccess
      Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ...
    • Por qué trabajar las matemáticas en la escuela infantil y primaria. Visión de las matemáticas entre profesores en formación inicial y continua 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Naponiello, Gaia C.M.; Scaramuzzo, Gilberto; Regoliosi, Luigi; Mazzitelli, Ana; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Moler Cuiral, José Antonio Upna Orcid; Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Marcuello Servós, Chaime (2021)   Informe / Txostena  OpenAccess
      Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ...
    • Pourquoi travailler les mathématiques à l'école primaire. Vision des mathématiques chez les enseignants en formation initiale et continue 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Naponiello, Gaia C.M.; Scaramuzzo, Gilberto; Regoliosi, Luigi; Mazzitelli, Ana; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Moler Cuiral, José Antonio Upna Orcid; Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Marcuello Servós, Chaime (2021)   Informe / Txostena  OpenAccess
      Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ...
    • S’épanouir avec le mathématiques: ateliers mathématiques pour la formation des professeurs des écoles. Guide didactique pour les formateurs 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Scaramuzzo, Gilberto; Subania, Fulvia; Regoliosi, Luigi; Calabrese, Francesca; Mazzitelli, Ana; Migliucci, Maria Cristina; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Agudo Carnicer, Almudena; Gil Clemente, Ana Cristina; Marcuello Servós, Chaime; Paricio Abadías, Rebeca (2022)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ...
    • Weightable quasi-metrics related to fuzzy sets 

      Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Induráin Eraso, Esteban Upna Orcid; Valero, Óscar (Hacettepe University (Turquía), 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      We show that the definition of a fuzzy set is directly related to the existence of a weightable quasi-metric on a universe. This relationship is also explored in terms of functional equations coming either from the membership ...
    • Why we should work on mathematics in pre-school and primary school. An analysis of preservice and in-service school teachers’ views of mathematics 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Naponiello, Gaia C.M.; Scaramuzzo, Gilberto; Regoliosi, Luigi; Mazzitelli, Ana; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Moler Cuiral, José Antonio Upna Orcid; Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Marcuello Servós, Chaime (2021)   Informe / Txostena  OpenAccess
      Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ...

      El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
      Logo MinisterioLogo Fecyt