Listar por autor UPNA "García Catalán, Olga Raquel"
Mostrando ítems 1-14 de 14
-
An axiomatic approach to finite means
In this paper we analyze the notion of a finite mean from an axiomatic point of view. We discuss several axiomatic alternatives, with the aim of establishing a universal definition reconciling all of them and exploring ... -
Binary relations coming from solutions of functional equations: orderings and fuzzy subsets
We analyze the main properties of binary relations, defined on a nonempty set, that arise in a natural way when dealing with real-valued functions that satisfy certain classical functional equations on two variables. We ... -
Crecer con las matemáticas: talleres experienciales de matemáticas para la formación de profesores de escuela infantil y primaria. Guía didáctica para el docente formador
Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ... -
Crescere con la matematica: officine esperienziali di matematica per la formazione degli insegnanti della scuola dell'infanzia e primaria. Guida didattica per docenti e formatori
Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ... -
Geometrical aggregation of finite fuzzy sets
A fuzzy set on a finite universe can be interpreted as a vector in a unit cube. This gives rise to a huge variety of approaches in order to aggregate finite fuzzy sets or to modify a given one. We analyze several geometrical ... -
Growing with mathematics: experiential math workshops for education of pre-school and primary school teachers a teaching guide for professional development and instruction of future teachers
Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ... -
New trends on the numerical representability of semiordered structures
We introduce a survey, including the historical background, on di erent techniques that have recently been issued in the search for a characterization of the representability of semiordered structures, in the sense of ... -
On the structure of acyclic binary relations
We investigate the structure of acyclic binary relations from different points of view. On the one hand, given a nonempty set we study real-valued bivariate maps that satisfy suitable functional equations, in a way that ... -
Perché la matematica nella scuola dell'infanzia e nella scuola primaria. Insegnanti in formazione iniziale e in servizio di fronte all'universo matematico
Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ... -
Por qué trabajar las matemáticas en la escuela infantil y primaria. Visión de las matemáticas entre profesores en formación inicial y continua
Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ... -
Pourquoi travailler les mathématiques à l'école primaire. Vision des mathématiques chez les enseignants en formation initiale et continue
Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ... -
S’épanouir avec le mathématiques: ateliers mathématiques pour la formation des professeurs des écoles. Guide didactique pour les formateurs
Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ... -
Weightable quasi-metrics related to fuzzy sets
We show that the definition of a fuzzy set is directly related to the existence of a weightable quasi-metric on a universe. This relationship is also explored in terms of functional equations coming either from the membership ... -
Why we should work on mathematics in pre-school and primary school. An analysis of preservice and in-service school teachers’ views of mathematics
Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ...