Now showing items 1-4 of 4

    • Archaeometric study of Roman tesserae from Salamanca (Spain). Archaeology and geochemical analysis 

      Pérez de Dios, Verónica; Soto García, María de los Reyes de; Soto García, Isabel Sonsoles de Upna; García Giménez, Rosario (Archaeological Centre Olomouc, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      In this study an analysis was made of 37 samples of tesserae of different shades and colours from Roman archaeological sites in the province of Salamanca (Spain), where pavements of opus tessellatum have been located. The ...
    • Effect of irrigation on carbonate dynamics in a calcareous soil using isotopic determinations 

      Soto García, Isabel Sonsoles de Upna; Virto Quecedo, Íñigo Upna; Barré, Pierre; Enrique Martín, Alberto Upna (Universia, 2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Este artículo evalúa el efecto del regadío en la dinámica de los carbonatos en suelos agrícolas. Se ha estudiado la proporción y distribución de carbonatos pedogénicos en las fracciones granulométricas de un suelo en regadío ...
    • Mineralogical analysis of mortars in the walls of Ávila (Spain) and its surroundings 

      Soto García, Isabel Sonsoles de Upna; Soto García, María de los Reyes de; García Giménez, Rosario (MDPI, 2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The present article evaluated the mineralogical composition of 85 mortar samples from some emblematic monuments of Ávila city (Spain), which were collected during the restoration of the monuments. The aim of this article ...
    • Oinez Basoa: using school-managed afforested land for soil education in Navarre, Spain 

      Virto Quecedo, Íñigo Upna; Imbert Rodríguez, Bosco Upna; Peralta de Andrés, Francisco Javier Upna; Soto García, Isabel Sonsoles de Upna; González Tejedor, Iñaki; Antón Sobejano, Rodrigo; López Goñi, Irene Upna; Martínez, Maite; Arias, Isabel; Enrique Martín, Alberto Upna (Universia EspañaCSICSociedad Española de la Ciencia del Suelo, 2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      El estudio del suelo en la educación secundaria es un tema de debate ya que, a pesar de la creciente preocupación por el suelo en las ciencias ambientales, sigue siendo poco considerado en los planes de estudio y programas ...