Listar por tema "EFL"
Mostrando ítems 21-40 de 55
-
The effectiveness of activating in English as a foreign language
This paper presents an experimental study undertaken with secondary students focusing on the effectiveness and appropriateness of activating prior knowledge strategies in the EFL classroom. In the study two types of groups ... -
The effectiveness of different vocabulary teaching methods in EFL classrooms
El objetivo de este estudio es comparar la eficacia de tres diferentes métodos de enseñar vocabulario (listas de palabras con definiciones en la lengua objeto; listas de palabras con traducciones en la lengua materna; y ... -
The effects of songs in foreing language classroom on vocabulary retention and motivation
This study compares two ways of vocabulary instruction in an English as a Foreign Language class. With this research I want to investigate the effects of the new methodology of songs on students’ memory and motivation ... -
The effects of stories and songs on ECEC learners’ EFL spoken production
Este estudio comparativo busca resolver la duda de si las canciones o las historias son una mejor herramienta multimodal para mejorar la producción oral del alumnado de Educación Infantil en inglés como segunda lengua. ... -
The effects of using collaborative writing vs. peer review treatments on subsequent individual writings
Previous researches have investigated separately the effects of collaborative writing and peer review. However, to the best of the author’s knowledge, there has not been any research comparing both ... -
The effects of using collaborative writing vs. peer review treatments on subsequent individual writings
Los efectos tanto de la escritura colaborativa como de la revisión por pares se han investigado por separado sin comparar ambos enfoques. Este trabajo tiene como objetivo comparar el efecto que estos dos tratamientos tienen ... -
Enhancing English pronunciation and determining foreign language anxiety through a dubbing project
En el ámbito pedagógico de la enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera (ILE), la pronunciación sigue estando muy descuidada y no se aborda adecuadamente a pesar de los avances e innovaciones que se han producido en la ... -
Exploring the use of models as a written corrective feedback technique among EFL children
The language learning potential of models, ea form of written feedback consisting of native-like texts that students compare with their original composition, has been under-represented in studies on EFL child SLA. In ... -
Flipping the EFL classroom in a secondary education setting: Students’ perceptions and academic performance
Recientemente se ha popularizado un nuevo modelo de enseñanza denominado «flipped classroom» o clase invertida. Este nuevo modelo se basa en invertir la secuenciación de la clase desplazando la lección magistral fuera ... -
The impact of textual enhancement on the acquisition of third person possessive pronouns by child EFL learners
A key concern in L2 research and pedagogy is how learner attention can be directed to linguistic forms. Research has shown that textual enhancement (TE) facilitates the noticing of targeted L2 features, leading to cognitive ... -
Informal exposure, achievement and motivation in young EFL learners. A cross-sectional study
La exposición informal a la lengua objetivo es un factor importante en el aprendizaje de idiomas en niños/as. Igualmente, la motivación juega un importante rol en el caso de jóvenes aprendices de lenguas extranjeras. Sin ... -
Integrating process and product: the use of translation in high school EFL writing
L2 writing revision techniques based on corrective feedback from teachers are common in EFL courses, but their efficacy for low-level students is becoming increasingly questioned. The present study tests the effectiveness ... -
Investigating negotiation of meaning in EFL children with very low levels of proficiency
Numerosos estudios afirman que la interacción es beneficiosa para la adquisición de una segunda lengua tanto en adultos como en niños en contextos de segunda lengua. Sin embargo, aún no hay suficientes datos de niños en ... -
Learning authentic English through video dramatization: EFL Primary School Learners
Existe un contraste muy fuerte entre el inglés que se enseña en el aula a través de los libros de texto y el inglés que se aplica en la realidad, por lo que hemos diseñado una actividad que tiene como objetivo disminuir ... -
Linguistic diversity as a motivating and inclusive factor in primary shool
La diversidad lingüística es un hecho tanto en nuestra comunidad como en el mundo. Esta realidad también está presente en la escuela. El ámbito escolar apoya y refuerza el desarrollo de la lengua. El objetivo de este trabajo ... -
A longitudinal study of the effects of model texts on EFL children's written production
(Elsevier, 2024) Artículo / ArtikuluaAs written corrective feedback tools, it has been claimed that model texts improve language learners' subsequent production, but almost exclusively in terms of lexical gains. However, little research has been carried out ... -
A matter of age: negotiation for meaning in child and adult interactions
Los hallazgos en estudios de interacción con poblaciones adultas han sido extrapolados a menudo a la población infantil sin apenas modificaciones. Además, las diferencias encontradas entre niños y adultos provienen de ... -
Motivation et compétence interculturelle en cours de FLE
Este estudio pretende analizar el efecto del trabajo de la competencia intercultural en la motivación de los estudiantes de FLE en el primer año de Bachillerato. Para ello, hemos estudiado los diferentes tipos de motivación ... -
Motivation towards the foreign language (English) and regional language (Basque) in immersion schools: does CLIL in the foreign language make a difference?
Motivation to learn languages strongly correlates with language achievement, and the school context has a great influence on the motivation of young learners (YLs). A key rationale for the implementation of content and ... -
A picture is worth a thousand words: the use of videos in vocabulary acquisition
The objective of this study is to analyze to what extent it is better to use audiovisual material than listening materials for vocabulary development. In fact, it seeks for evidence on whether students retain more ...