Now showing items 1-4 of 4

    • Análisis de los códigos sociolingüísticos en el aula 

      Medina del Moral, Nayim Upna (Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2013)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Este artículo supone un resumen de un estudio homónimo presentado como trabajo final de máster. En él se muestra la aplicación de la teoría de los códigos sociolingüísticos de Basil Bernstein en alumnos y alumnas de ...
    • Análisis de los códigos sociolingüísticos en el aula 

      Medina del Moral, Nayim Upna (2013)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      La teoría de los códigos sociolingüísticos en el ámbito escolar estudia la relevancia de los factores sociales en las manifestaciones lingüísticas de los individuos dentro del contexto escolar, y cómo puede afectar ello ...
    • Differences in brain volume between metabolically healthy and unhealthy overweight and obese children: the role of fitness 

      Cadenas-Sánchez, Cristina; Esteban Cornejo, Irene; Migueles, Jairo H.; Labayen Goñi, Idoia Upna; Verdejo Román, Juan; Mora González, Jose; Henriksson, Pontus; Maldonado, José; Gómez Vida, José; Hillman, Charles H.; Erickson, Kirk I.; Kramer, Arthur F.; Catena, Andrés; Ortega, Francisco B. (MDPI, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The aim of this study was to examine whether metabolically healthy overweight/obese children have greater global and regional gray matter volumes than their metabolically unhealthy peers. We further examined the association ...
    • The effect of immigration on the Primary Schools of Navarra 

      Alexander, Rebekah (2012)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      Due to the importance of a good education for future success this research is to analyze the education of immigrant children at primary school in Navarra. In many other countries, studies have been conducted regarding the ...