Now showing items 1-20 of 32

    • A comparative study of peer and teacher feedback in a spanish secondary school 

      Ulzurrun Arnedillo, María (2016)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • A lipdub project: a link between music, ICT and English 

      Losarcos Algarra, Lara (2016)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • Anxiety effects of using face-to-face vs. synchronous voiced-based CMC 

      Ruiz Cizaurre, Silvia (2014)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      This article reports the findings of a study investigating the use of synchronous computer-mediated communication (henceforth CMC) vs. face-to-face (henceforth FTF) in an EFL context. Anxiety is a phenomenon very likely ...
    • Causes for the low participation of students in the English lessons: a research study in Jaso Ikastola 

      Ruiz de Erenchun Lizarraga, Maite (2014)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      La participación de los estudiantes en clase cobra gran importancia en los cursos en los que se utilizan metodologías con un enfoque comunicativo para el aprendizaje de lenguas. Este trabajo ...
    • Collaborative writing in the EFL Secondary Education classroom: comparing group, pair and individual work 

      Martínez de Lizarrondo Larumbe, Patricia (2016)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      This study investigates the benefits of collaborative writing (CW) tasks in a 1st ESO setting. Based on strong socio-cognitive and communicative methodologies rationale, studies examining the benefits of CW use in Foreign ...
    • Cómo mejorar la ensañanza del inglés usando la pizarra digital interactiva 

      Lampérez Zubía, María (2013)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      Las Tecnologías de la Información y de la Comunicación (TIC) están teniendo una gran influencia en nuestra vida cotidiana y, como consecuencia de su uso generalizado, la escuela, al igual que la sociedad, va cambiando. En ...
    • A comparison between the way foreing languages are taught in English and Spanish schools 

      Medina Herrera, Francisco Javier (2017)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • Computer-based vs. textbook-based grammar instruction: effectiveness and students perceptions 

      Martínez Pardo, Amaia (2014)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      This paper reports on a study which analysed secondary education students’ acquisition of two English grammar points using two different methods, paper-based and computer-based instruction. This research aimed at exploring ...
    • Creando un blog multilingüe en Educación Primaria 

      Lozano Eciolaza, Iñigo (2014)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      Las Tecnologías de la Información y de la Comunicación (TIC) están teniendo una creciente repercusión en nuestra sociedad y también en la escuela, al ser reflejo de esta. En el presente trabajo abordaremos el tema de los ...
    • El cuento en Educación Infantil: Efecto de diferentes técnicas en la compresión 

      Lafuente Otaegui, Claudia (2018)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • Digital stories as a resource for foreign language learning 

      Martínez Irisarri, Leyre (2014)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      En el siglo XXI, las nuevas tecnologías suponen el principal medio de comunicación, los centros educativos deben adaptarse al progreso y aprovechar las ventajas que las TIC proporcionan, ya que no solo mejoran el proceso ...
    • The effect of pair work on a word building task and on a grammar exercise 

      Iraceburu Jiménez, Maite (2013)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      This paper reports on a study that was carried out to investigate the effect of pair work on a word-building task and on a grammar exercise in four EFL classes (two groups of 1st of Bachillerato/11th grade and two others ...
    • The effect of socio-economic background, personal effort and motivation in English proficiency 

      Prieto Arratíbel, Amaia (2013)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      The aim of the current study was to investigate whether socio-economic background, individual effort, or motivation had more influence in English proficiency; whether there was a relation between individual effort and ...
    • The effects of using collaborative writing vs. peer review treatments on subsequent individual writings 

      Rodero Albaiceta, Seila (2018)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      Previous researches have investigated separately the effects of collaborative writing and peer review. However, to the best of the author’s knowledge, there has not been any research comparing both ...
    • La enseñanza del inglés utilizando la pizarra digital interactiva (PDI) 

      Olcoz Echeverría, Amaia (2013)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      Hoy en día, las nuevas tecnologías de la información y comunicación (TIC) están presentes en todos los ámbitos de la sociedad, incluyendo la educación. Aunque en las últimas décadas las nuevas tecnologías han servido ...
    • Flipping the EFL classroom in a secondary education level. Student'perceptions and academic performance 

      Andres Galar, Itxaso (2016)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • ICT and foreign language learning 

      Larrañaga Barrio, Marina (2017)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • Innovation in EFL classroom: Podcasting a tool to enhance oral production 

      Garayoa Asensio, Alba (2016)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el tutor del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto
    • Integrating process and product: the use of translation in high school EFL writing 

      Guerrero Tirapu, María (2012)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      L2 writing revision techniques based on corrective feedback from teachers are common in EFL courses, but their efficacy for low-level students is becoming increasingly questioned. The present study tests the effectiveness ...
    • Intregrating digital stories in a CLIL didactic sequence 

      Bobrovska Vasylivna, Mishel (2019)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
      De acuerdo a la normativa de TFEs el repositorio no puede dar acceso a este trabajo. Para consultarlo póngase en contacto con el autor o autora del trabajo. Puede acceder al resumen del mismo pinchando en el pdf adjunto.