• A cross-sectional study on task type and negotiation of meaning in CLIL child-child interaction 

      Hidalgo Gordo, María Ángeles; Azpilicueta Martínez, Raúl Upna Orcid (Universidad de Granada, 2021)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Different task types have been hypothesised to affect the type and amount of Negotiation of Meaning (NoM) generated in learner-learner interactions. However, studies specifically addressing the impact of the task variable ...
    • The effect of sentiment on corporate debt maturity 

      Martinez Sorondo, Jon (2021)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      This final degree work attempts to establish a relationship between sentiment and debt maturity, two widely known concepts in business. Both have always been studied separately although previous studies could provide some ...
    • The effect of the interlocutor variable on oral interaction in EFL Secondary School students 

      Di Pietro, Livia (2019)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      The aim of the present study is to explore the effects of the interlocutor variable in the interaction of Secondary School students learning English as a foreign language (EFL) in ...
    • Estudio de las interacciones linguísticas en el entorno escolar de una niña de 4 años afectada de fisura palatina 

      Goñi Murguialday, Iranzu (2014)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      En este trabajo se muestra un estudio empírico sobre las habilidades lingüísticas interaccionales de una niña de 4 años afectada de fisura palatina. Se han analizado las diferentes maneras que la niña posee de relacionarse, ...
    • Experimental and theoretical studies of the interaction of ketoprofen in halloysite nanotubes 

      Sid, Dounia; Baitiche, Milad; Bourzami, Riahd; Merir, Roufaida; Djerboua, Ferhat; Gil Bravo, Antonio Upna Orcid; Boutahala, Mokhtar (Elsevier, 2021)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      In recent years, the application of halloysite (HAL) in the conception of drug systems has become important due to its excellent physicochemical properties. Ketoprofen (KET) is widely used around the world as an anti-inflammatory ...
    • Ikasle eta irakaslearen arteko elkarreragina bigarren hizkuntzaren jabekuntza prozesuan 

      Martínez Díaz de Ceiro, Estíbaliz (2013)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      Son muchas las sociedades que conviven con más de una lengua y en ellas también se encuentran las familias monolingües que quieren transmitir a sus hijos/as un modelo bilingüe. Aquellos/as que no tienen la posibilidad de ...
    • Interacción. Nuevas propuestas para mejorar el aprendizaje 

      Hidalgo Gordo, María Ángeles Upna Orcid (Colegio Oficial de Doctores y Licenciados en Filosofía y Letras y en Ciencias de la Comunicación de Madrid, 2016)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Se destacan las evidencias que apoyan el resultado positivo de relacionar la interacción y el aprendizaje de lenguas extranjeras por parte de jóvenes.
    • An interdisciplinary design of an interactive cultural heritage visit for in-situ, mixed reality and affective experiences 

      Olaz Moratinos, Xabier; García Marreros, Ricardo Manuel; Ortiz Nicolás, Amalia; Marichal Baráibar, Sebastián Roberto; Villadangos Alonso, Jesús Upna Orcid; Ardaiz Villanueva, Óscar Upna Orcid; Marzo Pérez, Asier Upna Orcid (MDPI, 2022)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Interactive technologies, such as mixed-reality and natural interactions with avatars, can enhance cultural heritage and the experience of visiting a museum. In this paper, we present the design rationale of an interactive ...
    • The management of interaction network. The 'in-between' concept within social work and counseling 

      Hernández Aristu, Jesús Upna (Universidad de Granada, 2015)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Dentro de la tradición del trabajo social y en otros sistemas de intervención con personas es conocida la teoria de Kurt Lewin sobre "el campo de fuerzas" que se da entre los miembros de un grupo. Martin Buber habla del ...
    • A matter of age: negotiation for meaning in child and adult interactions 

      Azpilicueta Martínez, Raúl Upna Orcid; Lázaro Ibarrola, Amparo Upna Orcid (Universidad de Vigo, 2022)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Los hallazgos en estudios de interacción con poblaciones adultas han sido extrapolados a menudo a la población infantil sin apenas modificaciones. Además, las diferencias encontradas entre niños y adultos provienen de ...
    • Oral interaction among young learners in the EFL classroom 

      Ibáñez Asa, Uxue (2013)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      El objetivo final del aprendizaje de una segunda lengua se basa en la capacidad de comunicarse de manera eficaz y significativa. La interacción entre estudiantes es crucial para lograr este objetivo y por ello, en este ...
    • Propuestas de integración cultural en Educación Infantil 

      Martínez Ferrer, Sofía (2014)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      En este trabajo de fin de grado se pueden encontrar tres propuestas de integración cultural para el segundo ciclo de Educación Infantil, concretamente, están destinadas a 1º, 2º y 3º curso de Educación Infantil. En la parte ...
    • Task-based interaction: the tangram puzzle 

      Gil Urra, Leyre (2013)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      El siguiente trabajo tiene como objetivo el análisis del método Task-based Language Teaching usado dentro del aula. Además de este análisis se presenta un breve resumen de la evolución de la enseñanza del inglés en la ...
    • Teaching English as a foreign language through songs in Primary Education 

      Sánchez Pérez, Patricia (2014)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      Este trabajo se centra en el uso de canciones en la enseñanza del inglés como lengua extranjera en Educación Primaria. Se realiza una explicación detallada sobre los aspectos del desarrollo cognitivo del alumnado como la ...
    • Using computer based exploratory talk to encourage secondary school students' oral interaction 

      Torre Pérez, Jon (2019)   Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana  OpenAccess
      Several studies have investigated the main communicative problems of students engaged in collaborative tasks. Likewise, computer-based activities have been proved successful at stimulating effective talk among ...
    • Verbal evidence of task-related strategies in EFL: children and adult interactions 

      Azpilicueta Martínez, Raúl Upna Orcid (Universidad de Murcia, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The benefits of task-based interaction in Second Language Learning (SLL) have been made increasingly evident in the literature. However, unlike adult studies, only recently has interaction research on EFL children grown ...
    • What lies beneath: L1 morphosyntax seeping in through young learners’ EFL 

      Azpilicueta Martínez, Raúl Upna Orcid (Springer, 2019)   Capítulo de libro / Liburuen kapitulua  OpenAccess
      Recent findings regarding L1 use among students learning English as a Foreign Language (EFL) have called into question the notion of a negative correlation between proficiency and lexical crosslinguistic influence (CLI). ...
    • Zenbakikuntza sistemaren eraikuntzan aurrera egiteko egoera didaktiko baten diseinua 

      Ballaz Pérez, María Carmen (2014)   Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana  OpenAccess
      La competencia matemática es una de las competencias básicas cuyo desarrollo tiene como objetivo favorecer el actual currículo de Educación Primaria. En el mismo además, se especifica que las utilizamos interrelacionadas. A ...

      El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
      Logo MinisterioLogo Fecyt