Listar Dpto. Gestión de Empresas - Enpresen Kudeaketa Saila por título
Mostrando ítems 208-227 de 339
-
Langile publikoen Lan Bizitzaren Kalitatea (LBK)
Lan honen helburua da aztertzea zein diren determinatzaileaklangile publiko eta pribatuen Laneko Bizitzaren Kalitatea (LBK), ikusteko diferentziak ote dauden, eta ikusteko, halaber, kontratu finkoa edo behin-behinekoa ... -
Leverage in family firms: the moderating role of female directors and board quality
Grounded in the agency, socioemotional wealth and resource dependence theories, we study how debt decisions are influenced by family control and how such relationship is moderated by an internal corporate governance ... -
Liberalización del sector bancario y persistencia de las formas organizativas
El sector bancario español tradicionalmente estaba compuesto por tres tipos de entidades: bancos comerciales, cajas de ahorros y cooperativas de crédito, cuyo comportamiento estaba controlado por una estricta regulación. ... -
The link between R&D team diversity and innovative performance: a mediated moderation model
This paper examines how diversity dimensions, namely gender, skills and education, in R&D teams interact to drive innovation. Our research supports the hypothesis that surface-level diversity might negatively affect ... -
Linking manufacturing strategy process and manufacturing performance: the role of formalized strategic planning, internal communication and leadership practices
La estrategia manufacturera ha sido identificada como un arma competitiva, ya que ofrece dirección y apoyo en la toma de decisiones empresarial. Sin embargo, existe un abandono de investigación sobre el proceso estratégico ... -
Un lugar para la empresa en la política industrial
Este artículo establece los déficits que se observan en la inversión en recursos intangibles (capital directivo y capital organizacional), en las empresas españolas cuando se comparan con las empresas de los países más ... -
Managerial family ties and employee risk bearing in family firms: evidence from Spanish car dealers
This article discusses that family firms in which the top management team (TMT) is dominated bynonfamily managers are more likely to shift risk to employees through incentive pay schemesthan family firms with TMTs dominated ... -
Manual de contabilidad de costes
El propósito de este manual es proporcionar a los alumnos del primer nivel de Contabilidad de costes los conocimientos necesarios para abordar con éxito esta materia. Partimos de que la actividad mental de la persona que ... -
Market sentiment: a key factor of investors' imitative behaviour
The aim of this paper is to explore herding behavior among investors in order to determine its rational and emotional component factors and identify relationships among them. We apply causality tests to evaluate the impact ... -
Measuring and decomposing productivity change in the presence of mergers
Managers and policymakers often encourage mergers and acquisitions of companies with the aim of increasing the productivity of the involved firms. However, problems with the measurement of productivity change usually occur ... -
Measuring credit risk in family firms
This article attempts to identify the default risk measure which best reflects the idiosyncratic context of public family firms. Seven accounting- and market-based measures are compared over a sample of 981 US family and ... -
The mediating effect of sustainability strategy between sustainability committees and business performance: can persistent assessment condition this effect?
Purpose – This study aims to analyse the role of persistence in the assessments carried out by sustainability agencies in the interaction between sustainability committee characteristics, sustainability strategies and ... -
Las memorias de sostenibilidad de la Global Reporting Initiative
(Gobierno de Navarra, Departamento de Economía y Hacienda, 2003) Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpenaEn la pasada cumbre de Johanesburgo tuvo lugar la presentación de la Guía para la elaboración de memorias de sostenibilidad de la Global Reporting Initiative (GRI), un extenso documento que contiene pautas para orientar ... -
Mercados e innovación empresarial: retos para la política de defensa de la competencia
En los últimos años se está produciendo un interesante debate entre académicos, reguladores, profesionales del derecho y la economía sobre los fundamentos y la coherencia de las actuaciones de las autoridades de defensa ... -
Mining the text of online consumer reviews to analyze brand image and brand positioning
The growth of the Internet has led to massive availability of online consumer reviews. So far, papers studying online reviews have mainly analysed how non-textual features, such as ratings and volume, influence different ... -
Mobile social media and social media: advancing our understanding of value creation, use behavior, and competitive intelligence
La combinación de redes sociales y tecnología móvil ha revolucionado la forma que los clientes y las empresas crean valor. El objetivo de esta tesis es comprender mejor el papel de las redes sociales móviles y las redes ... -
El modelo de empresa social en las ESFL: diversificación de ingresos
En los últimos años, el modelo de empresa social ha sido un pilar fundamental de los estados de bienestar social. Este modelo está basado en el desarrollo de tres dimensiones: económica, social y de gobierno. La adopción ... -
Modelo de financiación de los partidos políticos: análisis comparativo entre España, Francia e Italia
La relevancia en los sistemas democráticos de los partidos políticos y sus necesidades de financiación incentivaron la publicidad y control de sus cuentas anuales, y, en consecuencia, la normalización de su contabilidad. ... -
Momentum and default risk. Some results using the jump component
In this paper we separate the total stock return into its continuous and jump component to test whether stock return predictability should be attributed to omitted risk factors or behavioral finance theories. We extend ... -
Multimarket contact and performance: evidence from emerging economies
The organizational structure of multinational enterprises (MNEs) is mainly made up of subsidiaries located in emerging and advanced countries. Consequently, they usually compete against the same rivals simultaneously in ...