Listar Dpto. Gestión de Empresas - Enpresen Kudeaketa Saila por titulación
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Electronic word of mouth (eWOM) and marketing implications
Esta tesis doctoral estudia varios aspectos relacionados con un tipo concreto de boca a boca electrónico (en inglés electronic Word-of-Mouth o eWOM), que son las reseñas de consumidores. Por un lado, se estudia cómo ciertas ... -
Employees´ well-being: the study of the determinants of job satisfaction and presenteeism in public and private sectors
(2022) Tesis doctoral / Doktoretza tesiaThe general objective of the present dissertation was to contribute to the employee well-being literature by examining the antecedents of two well-being indicators (i.e. job satisfaction and presenteeism) in the public and ... -
Health claims, nutritional labels and consumer preferences (experience in agricultural activities-olive oil specially)
(2023) Tesis doctoral / Doktoretza tesiaThe effect of nutritional labels and claims on consumer behavior is far from being a minor topic given that consumers’ are increasingly interested in healthy eating and products. It is often said that because consumers ... -
Linking manufacturing strategy process and manufacturing performance: the role of formalized strategic planning, internal communication and leadership practices
La estrategia manufacturera ha sido identificada como un arma competitiva, ya que ofrece dirección y apoyo en la toma de decisiones empresarial. Sin embargo, existe un abandono de investigación sobre el proceso estratégico ... -
Mobile social media and social media: advancing our understanding of value creation, use behavior, and competitive intelligence
La combinación de redes sociales y tecnología móvil ha revolucionado la forma que los clientes y las empresas crean valor. El objetivo de esta tesis es comprender mejor el papel de las redes sociales móviles y las redes ... -
New approaches to occupational health and safety management: the human capital perspective
Esta tesis pretende contribuir a un cambio de paradigma en el campo de la PRL. Los tres capítulos de la tesis sitúan al capital humano y, por tanto, a la persona en el centro neurálgico de la gestión de la PRL. Esta tesis ... -
Profiting from collaborative and organizational innovation practices: a research through case studies and quantitative analysis
Esta investigación abarca una amplia variedad de prácticas de innovación, y pretende avanzar en la comprensión sobre el aprovechamiento de las mismas, teniendo en cuenta factores contextuales y los potenciales efectos ... -
Understanding agricultural entrepreneurship: its characteristics, drivers and context
It is often stated that farmers need to become more entrepreneurial to compete in modern agriculture and that their entrepreneurship generates positive spillovers. Much of the literature on agricultural entrepreneurship, ... -
Video game marketing: players' platform switching, in-game goods purchase, and flow experience
La industria de los videojuegos está creciendo rápidamente. Aunque la investigación académica sobre videojuegos también ha crecido, los investigadores de marketing aún prestan mucha menos atención a este campo que otras ...