• A crowdsourcing database for the copy-number variation of the spanish population 

      López-López, Daniel; Roldán, Gema; Fernández-Rueda, José L.; Bostelmann, Gerrit; Carmona, Rosario; Aquino, Virginia; Pérez-Florido, Javier; Ortuño, Francisco; Pita, Guillermo; Núñez-Torres, Rocío; González Neira, Anna; Alonso Sánchez, Ángel Miguel; Salgado Garrido, Josefa; Pasalodos Sánchez, Sara; Ayuso, C.; Mínguez, P.; Ávila-Fernández, A.; Cortón, M.; Artuch Garde, Raquel Upna Orcid; Borrego, S.; Antiñolo, G.; Carracedo, A.; Amigo, J.; Castaño, L. A.; Tejada, I.; Delmiro, A.; Espinos, C.; Grinberg, D.; Guillén, E.; Lapunzin, A. P.; López-Escámez, J. A.; Gallego-Martínez, A.; Martí, R.; Rovira, E.; Millán, J. M.; Moreno, M. A.; Morin, M.; Moreno-Galdó, A.; Fernández-Cancio, M.; Morte, B.; Mulero, V.; García, D.; Nunes, V.; Palau, F.; Pérez, B.; Jurado, L. P.; Perona, R.; Pujol, A.; Ramos, F.; López, E.; Ribes, A.; Rosell, J.; Surrallés, J.; Peña-Chilet, María; Dopazo, J. (BMC, 2023)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Background: Despite being a very common type of genetic variation, the distribution of copy-number variations (CNVs) in the population is still poorly understood. The knowledge of the genetic variability, especially at the ...
    • Educación de calidad y reconstrucción resiliente en el alumnado. Estudio piloto durante el confinamiento por la Covid-19 

      Artuch Garde, Raquel Upna Orcid; González Torres, María Carmen (Universidad de Granada, 2021)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Se plantea una investigación que tiene como objetivo evaluar la resiliencia de un grupo de 103 alumnos y alumnas de primaria y secundaria, a través de una encuesta online para conocer su percepción general y establecer las ...
    • How has the COVID-19 crisis affected the academic stress of university students? The role of teachers and students 

      Fuente Arias, Jesús de la; Pachón-Basallo, Mónica; Santos, Flavia H.; Peralta Sánchez, Francisco Javier; González-Torres, María Carmen; Artuch Garde, Raquel Upna Orcid; Paoloni, Paola Verónica; Gaetha, Martha L. (Frontiers Media, 2021)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The effects of the COVID-19 pandemic have required substantial adjustments in terms of university teaching–learning processes. The aim of this study was to verify whether there were significant differences between the ...
    • The proactive-reactive resilience as a mediational variable between the character strength and the flourishing in undergraduate students 

      Fuente Arias, Jesús de la; Urien Angulo, Begoña; Luis, Elkin O.; González Torres, María Carmen; Artuch Garde, Raquel Upna Orcid; Balaguer, Álvaro (Frontiers Media, 2022)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The aim of this research was to delimit the predictive and mediational model of resilience between character strengths to predict flourishing, in a sample of undergraduate students. After signing their informed consent, ...
    • The proactive-reactive resilience as a mediational variable between the character strength and the flourishing in undergraduate students 

      Fuente Arias, Jesús de la; Urien Angulo, Begoña; Luis, Elkin O.; González Torres, María Carmen; Artuch Garde, Raquel Upna Orcid; Balaguer, Álvaro (Frontiers Media, 2022)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The aim of this research was to delimit the predictive and mediational model of resilience between character strengths to predict flourishing, in a sample of undergraduate students. After signing their informed consent, ...
    • Relación entre rasgos de personalidad, estilos y estrategias de aprendizaje y rendimiento académico en alumnado español adolescente 

      López del Río, Nuria María; Artuch Garde, Raquel Upna Orcid (Universidad Austral de Chile, 2022)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      El presente estudio tiene como objetivo identificar la relación entre los rasgos de personalidad, estrategias y estilos de aprendizaje, y su influencia en el rendimiento académico. Se seleccionó una muestra de 47 alumnos ...
    • Resilience as a buffering variable between the big five components and factors and symptoms of academic stress at University 

      Fuente Arias, Jesús de la; González-Torres, María Carmen; Artuch Garde, Raquel Upna Orcid; Vera-Martínez, Manuel Mariano; Martínez-Vicente, José Manuel; Peralta Sánchez, Francisco Javier (Frontiers Media, 2021)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The aim of this cross-sectional study was to establish predictive relationships of the Big Five personality factors (according to their self-regulatory level), together with resilience (proactive and reactive factors), for ...
    • Validation of the child and youth resilience measure-28 (CYRM-28) among Spanish youth 

      Artuch Garde, Raquel Upna Orcid; González Torres, María Carmen; Martínez Vicente, José Manuel; Peralta Sánchez, Francisco Javier; Fuente Arias, Jesús de la (Elsevier, 2022)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Objectives: This article presents a validation study of the 28-item Child and Youth Resilience Measure (CYRM-28). The sample contained 365 Spanish youth ages between 15 to 21, from Navarre (Spain), all of them enrolled in ...

      El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
      Logo MinisterioLogo Fecyt