Browsing Artículos de revista DGE - EKS Aldizkari artikuluak by Author "179"
Now showing items 1-5 of 5
-
The impact of market environments on marketing relationships
Betancourt, Roger R.; Chocarro Eguaras, Raquel; Cortiñas Ugalde, Mónica
; Elorz Domezain, Margarita
; Múgica Grijalba, José Miguel
(Canadian Center of Science and Education, 2014) Artículo / Artikulua
This paper addresses two issues empirically that have been somewhat neglected in the marketing literature. The first one is whether or not basic marketing relationships at the establishment level are robust or stable ... -
La importancia del atributo origen en la elección de productos agroalimentarios. El caso del espárrago de Navarra
Cortiñas Ugalde, Mónica; Chocarro Eguaras, Raquel
; Elorz Domezain, Margarita
; Villanueva Orbaiz, María Luisa
(Asociación Española de Economía Agraria, 2007) Artículo / Artikulua
En este trabajo se analiza la importancia de los atributos extrínsecos en la elección del consumidor para la categoría del espárrago blanco, prestando especial atención a la influencia del origen y a la de la denominación ... -
Omni-channel users and omni-channel customers: a segmentation analysis using distribution services
Cortiñas Ugalde, Mónica; Chocarro Eguaras, Raquel
; Elorz Domezain, Margarita
(Emerald, 2019) Artículo / Artikulua
Propósito — Los consumidores combinan canales de distribución en el denominado comportamiento omni-canal cada vez en mayor medida, tanto para completar una misma compra como entre distintas compras. Distinguimos entre ... -
Private sales clubs: a 21st century distribution channel
Betancourt, Roger R.; Cortiñas Ugalde, Mónica; Chocarro Eguaras, Raquel
; Elorz Domezain, Margarita
; Múgica Grijalba, José Miguel
(Elsevier, 2017) Artículo / Artikulua
Private sales clubs are a novel service institution arising out of the Internet’s ability to allow an exclusively online channel to distribute out of season or out of fashion inventories to a large set of customers. They ... -
The use of a retail store database for brand choice analysis
Berné, Carmen; Cortiñas Ugalde, Mónica; Elorz Domezain, Margarita
; Múgica Grijalba, José Miguel
(Taylor & Francis, 2004) Artículo / Artikulua
Retailers who wish to make decisions for a single store and have access to the scanner data of all purchases and to the scanner data of customer card-holders may worry about erroneous inferences when using one of the two ...