• Business strategies, profitability and efficiency of production 

      Alarcón Lorenzo, Silverio; Sánchez García, Mercedes Upna Orcid (Instituto Nacional de Investigacion y Tecnologia Agraria y Alimentaria (INIA), 2013)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The strategy choices of market-oriented companies are a topic now under wide investigation in the analysis of business performance antecedents. The purpose of this study is to examine the outcomes of the combination of ...
    • Determinantes socioeconómicos y emocionales en el consumo de nuevos alimentos. Un estudio piloto 

      Barrena Figueroa, Ramo Upna Orcid; García López de Meneses, Teresa Upna Orcid; López Mosquera, Natalia (Asociación Interprofesional para el Desarrollo Agrario, 2016)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      A pesar de los esfuerzos realizados por las empresas, el índice de fracaso de los nuevos productos es muy elevado, debido fundamentalmente a una falta de entendimiento del consumidor. De ahí que el éxito de un nuevo ...
    • The effect of consumer innovativeness in the acceptance of a new food product. An application for the coffee market in Spain 

      Barrena Figueroa, Ramo Upna Orcid; García López de Meneses, Teresa Upna Orcid (Instituto Nacional de Investigacion y Tecnologia Agraria y Alimentaria (INIA), 2013)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The current market situation has led the production sector to focus on developing new products that satisfy consumer demands and improve firms’ competitive positions. This study seeks to analyze the role played by the ...

      El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
      Logo MinisterioLogo Fecyt