Interactive story telling among EFL children in Primary School
Date
2015Author
Advisor
Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
Impact
|
nodoi-noplumx
|
Abstract
Este
estudio
se
basa
en
la
importancia
que
tienen
la
producción
oral
y
la
interacción
en
la
adquisición
de
una
segunda
legua.
Su
objetivo
principal
es
determinar
la
efectividad
del
aprendizaje
basado
en
tareas.
Para
ello,
se
analiza
si
una
tarea
de
interacción
oral
con
alumnos
de
diferente
nivel
genera
estrategias
de
interacción
y
comunicación ...
[++]
Este
estudio
se
basa
en
la
importancia
que
tienen
la
producción
oral
y
la
interacción
en
la
adquisición
de
una
segunda
legua.
Su
objetivo
principal
es
determinar
la
efectividad
del
aprendizaje
basado
en
tareas.
Para
ello,
se
analiza
si
una
tarea
de
interacción
oral
con
alumnos
de
diferente
nivel
genera
estrategias
de
interacción
y
comunicación
y
feedbak
correctivo.
Además
de
esto,
se
realiza
un
cuestionario
final
para
valorar
la
motivación
y
el
impacto
afectivo
de
dicha
tarea
en
los
alumnos.
La
actividad
que
se
ha
diseñado
consiste
en
la
narración
de
historias
y
respeta
los
principios
pedagógicos
del
aprendizaje
basado
en
tareas.
Dicha
tarea
es
implementada
por
24
estudiantes
de
once
años,
y
se
analiza
en
detalle
la
producción
de
tres
parejas
de
diferentes
niveles
(alto,
medio
y
bajo).
Los
resultados
muestran
que
esta
actividad
promueve
la
interacción
oral,
así
como
el
uso
de
estrategias
comunicativas
dependiendo
del
nivel
de
competencia.
Sin
embargo,
no
influencia
la
producción
de
feedback
correctivo.
Además,
vemos
que
la
efectividad
también
parece
depender
de
factores
afectivos.
A
la
luz
de
los
resultados
podemos
afirmar
que
es
recomendable
incorporar
el
aprendizaje
basado
en
tareas
en
el
aula
ya
que
proporciona
oportunidades
para
utilizar
el
inglés
oral
de
manera
comunicativa,
sin
embargo,
es
necesario
tener
en
cuenta
los
niveles
de
competencia
y
los
factores
afectivos [--]
This study focuses on the important role that oral production and interaction play in language acquisition. The main aim is to determine the impact of TBLT by analysing if an oral interactive story-‐telling task generates communication strategies and provision of feedback among young learners of English with different levels of proficiency. In addition to this, a final questionnaire investigates ...
[++]
This study focuses on the important role that oral production and interaction play in language acquisition. The main aim is to determine the impact of TBLT by analysing if an oral interactive story-‐telling task generates communication strategies and provision of feedback among young learners of English with different levels of proficiency. In addition to this, a final questionnaire investigates the importance of affective and motivational factors. The story-‐telling task was designed bearing in mind TBLT’s principles and characteristics with the aim of promoting learners’ oral interaction in class. The activity was carried out with 24 eleven year-‐old students, from which the results from three pairs with different proficiency levels were analysed. Results show that the task promotes students’ oral interaction, as well as the use of communicative strategies, whose variety is affected by proficiency. However, it does not appear to influence students’ feedback. On the other hand, affective factors also seem to play an important role in the task’s success. In light of these results, we can state that it is advisable to incorporate TBLT methodologies in the language classroom because they provide learners with meaningful opportunities to communicate orally, however, proficiency levels and affective factors should be taken into account when designing specific tasks [--]
Subject
Aprendizaje basado en tareas,
Interacciones,
Nivel de competencia,
Producción oral,
Estrategias de comunicación,
Task-based learning,
Interactions,
Proficiency level,
Oral production,
Communication strategies
Degree
Graduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarra /
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan