The influence of socio-economic background, personal effort and motivation on English proficiency

View/ Open
Date
2015Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Artículo / Artikulua
Impact
|
nodoi-noplumx
|
Abstract
The aim of this study was to investigate
the influence of three factors –socio-economic
background, individual effort, and motivation–
in English proficiency, and the possible relation
between individual effort and family background,
and between motivation and family background.
The instrument used to collect the data was a
questionnaire completed by 159 students from
three high schools i ...
[++]
The aim of this study was to investigate
the influence of three factors –socio-economic
background, individual effort, and motivation–
in English proficiency, and the possible relation
between individual effort and family background,
and between motivation and family background.
The instrument used to collect the data was a
questionnaire completed by 159 students from
three high schools in Spain. The answers to the
questionnaire were correlated with those students’
grades in the subject English using SPSS.
Results indicated that, from the three factos
analyzed, motivation influenced students’ proficiency
the most and that motivation correlated
with mother’s occupation and higher amounts
of input outside classes. From these findings, it
can be concluded that English proficiency can be
improved by increasing motivation, which in turn,
can be increased by teachers providing more input
and more enjoyable ways of getting input outside
class such as listening to music or watching
films in English. [--]
El objetivo de este estudio fue estudiar
la influencia de tres factores –contexto
socio-económico, el esfuerzo individual y la motivación–
en el nivel de competencia en inglés,
y la posible relación entre esfuerzo personal y
contexto familiar, y entre motivación y contexto
familiar. El instrumento utilizado fue un cuestionario
completado por 159 estudiantes. Sus
respuestas se correlaciona ...
[++]
El objetivo de este estudio fue estudiar
la influencia de tres factores –contexto
socio-económico, el esfuerzo individual y la motivación–
en el nivel de competencia en inglés,
y la posible relación entre esfuerzo personal y
contexto familiar, y entre motivación y contexto
familiar. El instrumento utilizado fue un cuestionario
completado por 159 estudiantes. Sus
respuestas se correlacionaron con sus notas en
inglés usando el programa SPSS. Los resultados
del análisis indican que, de los tres factores, la
motivación es la que más influye en el nivel de
competencia en inglés, y que correlaciona con
la ocupación materna y un mayor nivel de input
fuera de clase. De nuestros resultados se puede
concluir que la competencia en inglés se puede
mejorar aumentando la motivación, que a su
vez, se puede incrementar aportando más input
y maneras más entretenidas de conseguir dicho
input fuera de clase como por ejemplo escuchar
música o ver películas en inglés. [--]
Subject
Socio-economic background,
Personal effort,
Language input,
Motivation,
English proficiency,
Contexto socio económico,
Esfuerzo personal,
Input lingüístico,
Motivación,
Competencia en inglés
Publisher
Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa
Published in
HUARTE DE SAN JUAN. Filología y Didáctica de la Lengua N. 15 / Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika 15 Z. Pamplona: Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2015. Págs. 43-65
Departament
Universidad Pública de Navarra. Departamento de Filología y Didáctica de la Lengua /
Nafarroako Unibertsitate Publikoa. Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika Saila