Show simple item record

dc.creatorPrieto Arratíbel, Amaiaes_ES
dc.creatorBueno Alastuey, María Caminoes_ES
dc.date.accessioned2016-04-05T06:54:16Z
dc.date.available2016-04-05T06:54:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1136-081X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/20371
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the influence of three factors –socio-economic background, individual effort, and motivation– in English proficiency, and the possible relation between individual effort and family background, and between motivation and family background. The instrument used to collect the data was a questionnaire completed by 159 students from three high schools in Spain. The answers to the questionnaire were correlated with those students’ grades in the subject English using SPSS. Results indicated that, from the three factos analyzed, motivation influenced students’ proficiency the most and that motivation correlated with mother’s occupation and higher amounts of input outside classes. From these findings, it can be concluded that English proficiency can be improved by increasing motivation, which in turn, can be increased by teachers providing more input and more enjoyable ways of getting input outside class such as listening to music or watching films in English.en
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio fue estudiar la influencia de tres factores –contexto socio-económico, el esfuerzo individual y la motivación– en el nivel de competencia en inglés, y la posible relación entre esfuerzo personal y contexto familiar, y entre motivación y contexto familiar. El instrumento utilizado fue un cuestionario completado por 159 estudiantes. Sus respuestas se correlacionaron con sus notas en inglés usando el programa SPSS. Los resultados del análisis indican que, de los tres factores, la motivación es la que más influye en el nivel de competencia en inglés, y que correlaciona con la ocupación materna y un mayor nivel de input fuera de clase. De nuestros resultados se puede concluir que la competencia en inglés se puede mejorar aumentando la motivación, que a su vez, se puede incrementar aportando más input y maneras más entretenidas de conseguir dicho input fuera de clase como por ejemplo escuchar música o ver películas en inglés.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoaes
dc.relation.ispartofHUARTE DE SAN JUAN. Filología y Didáctica de la Lengua N. 15 / Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika 15 Z. Pamplona: Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2015. Págs. 43-65es
dc.rightsLicencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Unportedes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.esen
dc.subjectSocio-economic backgrounden
dc.subjectPersonal efforten
dc.subjectLanguage inputen
dc.subjectMotivationen
dc.subjectEnglish proficiencyen
dc.subjectContexto socio económicoes_ES
dc.subjectEsfuerzo personales_ES
dc.subjectInput lingüísticoes_ES
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.subjectCompetencia en ingléses_ES
dc.titleThe influence of socio-economic background, personal effort and motivation on English proficiencyen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeArtículo / Artikuluaes
dc.contributor.departmentUniversidad Pública de Navarra. Departamento de Filología y Didáctica de la Lenguaes_ES
dc.contributor.departmentNafarroako Unibertsitate Publikoa. Filologia eta Hizkuntzaren Didaktikaeu
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Unported
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Unported