Show simple item record

dc.creatorAguirre Arriaga, Imanoles_ES
dc.date.accessioned2016-08-10T08:20:22Z
dc.date.available2016-08-10T08:20:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1984-5499
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/21266
dc.description.abstractThe text has its origin in the concern that I feel about the growing presence of images taken from the world of visual art in the infant universe, because they usually respond to: • A sweetened criterion in choosing artists and works • A methodology that involves a return to the manners of the academic school. Faced with this reality, but taking in account the complexity of childhood and an idea of art based on the power of experience, I present examples of ways of working that help to rethink the relationship between the arts and childhood, taking place in that space to work with visual culture. The text is complemented by the outline of a uses-based curriculum for teaching the arts and visual culture.en
dc.description.abstractEl texto tiene su origen en la preocupación que me suscita la creciente presencia de imágenes tomadas del mundo del arte en el universo visual infantil, ya que éstas suelen responder a: Un criterio edulcorado en la elección de artistas y obras. Una metodología de trabajo que constituye una especie de retorno del academicismo a la escuela. Frente a esta realidad, pero a partir de asunción de la complejidad de la infancia y de una idea de arte fundada en el poder de la experiencia, se presentan ejemplos de maneras de trabajar que contribuyen a repensar las relaciones entre las artes y la infancia, dando cabida en ese espacio al trabajo con la cultura visual. El texto se completa con el esbozo de un currículo para la enseñanza de las artes y la cultura visual basado en los usos.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt
dc.relation.ispartofInstrumento: Revista de Estudo e Pesquisa em Educação, v. 14, n.2, pp. 161-173pt
dc.subjectChildhood experienceen
dc.subjectArtsen
dc.subjectVisual cultureen
dc.subjectCurriculumen
dc.subjectInfanciaes_ES
dc.subjectExperienciaes_ES
dc.subjectArteses_ES
dc.subjectCultura visuales_ES
dc.subjectCurrículoes_ES
dc.titleHacia una nueva narrativa sobre los usos del arte en la escuela infantiles_ES
dc.title.alternativeTowards a new narrative on the uses of art in infant educationen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeArtículo / Artikuluaes
dc.contributor.departmentUniversidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogíaes_ES
dc.contributor.departmentNafarroako Unibertsitate Publikoa. Psikologia eta Pedagogia Sailaeu
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.type.versionVersión publicada / Argitaratu den bertsioaes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record